  • Data: 2011-02-21 17:53:40
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-19 11:24 Wojtek napisał(a):

    > Różnicówka nie jest od zabezpieczania obwodów przed przeciążeniem czy
    > zwarciem między przewodami czynnymi,
    > służy do zabezpieczenia przed skutkami uszkodzenia np. izolacji i wyłączenia
    > uszkodzonego obwodu.(przy przekroczonych prądach upływu)

    Jasne. Tyle że już mam kupioną różnicówkę+nadprądowy (w jednej obudowie)
    16A więc pewnie ją użyję.

    > No chyba że dasz RCD zblokowany z wyłącznikiem nadprądowym, ale tego
    > osobiście nie polecam.
    > Sprawa następna, nie można godzić się na sytuację, gdy zabezpieczenie
    > nadprądowe ma mieć dość częstą przeciążalność obwodu o 150-200% jak
    > piszesz.
    > Spowoduje to szybką degradację izolacji ze względu na permanentne
    > przeciążanie obwodu i co za tym idzie podwyższoną temperaturę.

    No właśnie przeciążenie ani nie jest częste ani permanentne. Jak już
    pisałem, powiedzmy raz w tygodniu przez kilka[naście] minut (aż wyskoczy
    obecny bezpiecznik 16A starego typu; jak się takie nazywały fachowo?).

    > To co napisałem to tylko taki punkt wyjścia do konkretnych przemyśleń- za
    > mało danych. (np. jaki układ sieci masz w domu- TN-S czy może TT czy jeszcze
    > inną hybrydę np. z lat 50- tych , jak stara jest instalacja, z czego (miedź
    > czy aluminium) itd, itd)

    Blok z lat 70. W całym mieszkaniu jest instalacja aluminiowa
    2-przewodowa, rozdzielona tylko na 2 obwody. Przy okazji remontu kuchni
    planuję położyć nowe przewody miedziane i wyodrębnić tam trzeci obwód.
    Ale ze zmianą instalacji w całej reszcie pomieszczeń nie ma szans. Chcę
    zmienić też stare bezpieczniki elektromagnetyczne na S-ki. Całego
    mieszkania nie mogę zabezpieczyć różnicówką bo wszędzie mam instalację
    2-przewodową. Różnicówka mogłaby być conajwyżej na nową instalację w kuchni.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/