  • 1. Data: 2013-04-12 08:11:05
    Temat: Wyprawa na Czechy
    Od: Mateusz Bogusz <k...@o...pl>

    Witam,

    Jako że nigdy nie byłem, a z żoną się wybieramy niedługo, którą trasę
    Łódź-Praga wybrać? Na Wrocław i A4 przez Zawidów czy DK8 przez Kłodzko
    do Nachod po Czeskiej stronie?

    Również jeżeli chodzi o winiety, to kupować zaraz po przejechaniu
    granicy czy jeszcze u Nas?

    Macie jeszcze jakieś wskazówki w tamte rejony, drodzy grupowicze?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2013-04-12 09:48:46
    Temat: Re: Wyprawa na Czechy
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    "Wyprawa na Czechy"

    No to mają przesrane.
    Pewnie poddadzą się bez walki :]

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2013-04-12 12:31:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w
    >Jako że nigdy nie byłem, a z żoną się wybieramy niedługo, którą trasę
    >Łódź-Praga wybrać? Na Wrocław i A4 przez Zawidów czy DK8 przez
    >Kłodzko do Nachod po Czeskiej stronie?

    Rozumiem ze Wroclaw ci po drodze ?

    Z Wroclawia do Pragi sa zasadniczo trzy drogi - przez Kudowe, przez
    Lubawke i przez Jakuszyce.
    Problem w tym ... ze sa niemal identyczne, wiec trudno wybrac :-)

    Do Kudowy DK8 jest taka sobie. potem kawal do Hradca, i dopiero na
    autostrade wyjezdzasz.

    Do Bolkowa dojazd jest szybki, a dalej kiepsko.
    Jak pojedziesz na Lubawke, to kawal trzeba po Czechach zwyklymi
    drogami, a to jest duza nieprzyjemnosc :-)

    Jak wybierzesz Jakuszyce, to po Czechach jest kawal starej autostrady
    ... ale nie od razu.
    Najpierw trzeba sie do niej dostac, niezlymi serpentynkami.

    W sumie - jak juz kupujesz winietke to uwazam ze nalezy z niej
    skorzystac - czyli Kudowa lub Jakuszyce.
    Jakuszyc nie polecam zima lub noca, ale zima sie skonczyla :-)

    Zawidow to jednak sporo dalej (no, 40km) a praktycznie tak samo dlugo.
    No chyba ze lubisz spokojna szybka jazde, i lepiej nadrzucic
    autostrada.

    Nic nie stoi na przeszkodzie pojechac jedna, wrocic druga i opisac
    wrazenia :-)

    >Również jeżeli chodzi o winiety, to kupować zaraz po przejechaniu
    >granicy czy jeszcze u Nas?

    Raczej w Czechach. U nas sprzedaje chyba tylko PZMot, z nieprzyzwoicie
    duzym narzutem.

    >Macie jeszcze jakieś wskazówki w tamte rejony, drodzy grupowicze?

    Uwazaj na obwodnicy Wroclawia. Oznakowanie jest pop* - co chwila co
    innego.
    Do Kudowy jedzie sie caly czas prosto, na A4 to Lubawka twoim
    przyjacielem.
    Nie daj sie sprowadzic na Opole/Legnice ... droga 94 - zielone
    drokowskazy.

    No i na A4 trudno zatankowac, wiec zrob to przed Sycowem.
    Jeszcze gorzej przy powrocie.

    J.

  • 4. Data: 2013-04-12 12:45:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

> [...]
    > Problem w tym ... ze sa niemal identyczne, wiec trudno wybrac :-)
    > Do Kudowy DK8 jest taka sobie. potem kawal do Hradca, i dopiero na

    Do Hradca warto bocznymi drogami - zero ruchu.

    > Do Bolkowa dojazd jest szybki, a dalej kiepsko.
    > Jak pojedziesz na Lubawke, to kawal trzeba po Czechach zwyklymi
    > drogami, a to jest duza nieprzyjemnosc :-)

    Na czym polega ta nieprzyjemność? Mi się tamtędy fajnie jechało.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-04-12 17:57:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >Na czym polega ta nieprzyjemność? Mi się tamtędy fajnie jechało.

    Kapelusz ci wyrosl ? Od Lubawki probowales ?

    waskie te drogi, krete, widocznosc slaba, wioski dlugie, a miejscowi
    jezdza powoli i przepisowo :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-04-12 18:37:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >
    > Kapelusz ci wyrosl ? Od Lubawki probowales ?
    >
    > waskie te drogi, krete, widocznosc slaba, wioski dlugie, a miejscowi

    Dokładnie, nie ma nic gorszego niż jazda przez Czechy zwykłymi drogami.
    Niby to mały kraj, ale czasem i cały dzień zajmuje pokonanie go w ten
    sposób.

  • 7. Data: 2013-04-12 22:46:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Kapelusz ci wyrosl ? Od Lubawki probowales ?
    > waskie te drogi, krete, widocznosc slaba, wioski dlugie, a miejscowi
    > jezdza powoli i przepisowo :-)

    Ale w tamtym miejscu jest bardzo mały ruch.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-04-12 23:26:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 22:46:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Ale w tamtym miejscu jest bardzo mały ruch.

    Wystarczy jeden miejscowy aby cie spowolnic :-P

    J.