  • Data: 2013-04-12 12:31:08
    Temat: Re: Wyprawa na Czechy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w
    >Jako że nigdy nie byłem, a z żoną się wybieramy niedługo, którą trasę
    >Łódź-Praga wybrać? Na Wrocław i A4 przez Zawidów czy DK8 przez
    >Kłodzko do Nachod po Czeskiej stronie?

    Rozumiem ze Wroclaw ci po drodze ?

    Z Wroclawia do Pragi sa zasadniczo trzy drogi - przez Kudowe, przez
    Lubawke i przez Jakuszyce.
    Problem w tym ... ze sa niemal identyczne, wiec trudno wybrac :-)

    Do Kudowy DK8 jest taka sobie. potem kawal do Hradca, i dopiero na
    autostrade wyjezdzasz.

    Do Bolkowa dojazd jest szybki, a dalej kiepsko.
    Jak pojedziesz na Lubawke, to kawal trzeba po Czechach zwyklymi
    drogami, a to jest duza nieprzyjemnosc :-)

    Jak wybierzesz Jakuszyce, to po Czechach jest kawal starej autostrady
    ... ale nie od razu.
    Najpierw trzeba sie do niej dostac, niezlymi serpentynkami.

    W sumie - jak juz kupujesz winietke to uwazam ze nalezy z niej
    skorzystac - czyli Kudowa lub Jakuszyce.
    Jakuszyc nie polecam zima lub noca, ale zima sie skonczyla :-)

    Zawidow to jednak sporo dalej (no, 40km) a praktycznie tak samo dlugo.
    No chyba ze lubisz spokojna szybka jazde, i lepiej nadrzucic
    autostrada.

    Nic nie stoi na przeszkodzie pojechac jedna, wrocic druga i opisac
    wrazenia :-)

    >Również jeżeli chodzi o winiety, to kupować zaraz po przejechaniu
    >granicy czy jeszcze u Nas?

    Raczej w Czechach. U nas sprzedaje chyba tylko PZMot, z nieprzyzwoicie
    duzym narzutem.

    >Macie jeszcze jakieś wskazówki w tamte rejony, drodzy grupowicze?

    Uwazaj na obwodnicy Wroclawia. Oznakowanie jest pop* - co chwila co
    innego.
    Do Kudowy jedzie sie caly czas prosto, na A4 to Lubawka twoim
    przyjacielem.
    Nie daj sie sprowadzic na Opole/Legnice ... droga 94 - zielone
    drokowskazy.

    No i na A4 trudno zatankowac, wiec zrob to przed Sycowem.
    Jeszcze gorzej przy powrocie.

    J.