  • Data: 2012-03-16 09:50:46
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-16 09:33, Robert_J pisze:

    > Dokładnie tak jak pisze Cavallino :-). Warsztat wystawia fakturę na
    > Ciebie, TU płaci kwotę netto, a Ty VAT i odliczasz go sobie, więc
    > wychodzisz na zero. A czy będzie to trwało pól roku czy rok to już jakby
    > nie jest problem TU ani warsztatu.

    Teoretycznie tak, tylko na zdrowy rozsądek nie mam kasy bo NIE prowadzę
    działalności aby zapłacić VAT biorę kredyt, a że związane jest to
    bezpośredni ze zdarzeniem to kosztami wzięcia kredytu (odsetki,
    prowizja) obciążam sprawcę - jego OC. Dochodzą dodatkowe koszty z mojej
    strony stracony czas na załatwienie kredytu. Obciążenie mojego skromnego
    budżetu przez spłaty rat do czasu zwrotu VATu.

    Dla mnie to chora sytuacja - nie dość, że muszę tracić swój czas i
    nerwy, to jeszcze realnie musiałbym do całości dołożyć.
    I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.

    Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na firmę, ale
    szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie nie działa.

    Ariusz