-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer01.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <571e7a66$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
<571f3683$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
<571f8c25$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <571f8c25$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Wypadki drogowe 2015
Date: Tue, 26 Apr 2016 19:00:08 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 54
Message-ID: <571f9e9d$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.118.25
X-Trace: 1461690013 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22832 83.30.118.25:50457
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2896
X-Received-Body-CRC: 2031684249
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581178
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:571f8c25$0$646$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2016-04-26 o 11:26, J.F. pisze:
>> http://statystyka.policja.pl/download/20/192140/stan
BRD2015.pdf
>
>> Najbardziej zadziwia mnie, co się stało, że nagle nieprzestrzeganie
>> pierwszeństwa przejazdu jest główną przyczyną wypadków z winy
>> kierujących. Zawsze to była nadmierna prędkość...
>
> A dobrze patrzysz ? Bo tak rzucam okiem w 2014
> - na prostych odcinkach 18750 wypadkow z 2026 zabitymi, na
> skrzyzowaniach z pierwszenstwem 10451 z 502.
> w 2015 odpowiednio 18004, 1912, 9450, 427
>
> Proporcje jakby te same.
>W 2013 jeszcze było tak:
>Głównymi przyczynami wypadków było:
>o niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 8 276 wypadków,
>o nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu - 7 673 wypadki,
>o nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (nieprawidłowe
>przejeżdżanie przejść dla pieszych
>oraz nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu) - 4 049 wypadków.
Az sprawdzielm dalej ...
2007: 11978 9286 5419
2008: 11840 9533 5350
2009: 10934 8826 4859
2010: 9222 7750 4266
2011: 9179 8572 4515
2012: 8550 7922 4380
i to juz zahacza o statystyczna rownosc.
Czyli raczej bym szukal przyczyny gdzies w 2010/2011 r.
Ciekawe ...
-lepsze opony, abs/esp, odporniejsze pojazdy ?
-wycinka przydroznych drzew ?
-autostrady ? Nie, nadal ich malo bylo
-budowy i remonty ? To chyba wtedy gierkowe rozkopali ... ale tam imo
podobnie latwo o nieustapienie niz predkosci
-ludzie zwolnili ? Fotoradary ?
-a moze zwolnili, bo paliwo podrozalo ?
-pogoda lepsza ? Zima byla zmienna, to moze o ilosc deszczu chodzi ?
No bo chyba nie swiatla ... je wczesniej kazali wlaczyc ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.16 20:03 Zenek Kapelinder
- 26.04.16 20:25 Tomasz Gorbaczuk
- 26.04.16 23:15 Bartosz 'Seco' Suchecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=