-
Data: 2018-01-25 08:29:17
Temat: Re: Wypadek
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-01-22 o 17:53, p...@g...com pisze:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2293
0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
awalki-w-srodku.html
>
> Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.
>
Analiza wypadku na zimno.
Kluczowa jest różnica prędkości między pojazdem A - wyprzedzanym i B -
BMW. Stuknięta Skoda nie ma znaczenia.
Dla uproszczenia za punk odniesienia bierzemy A.
Do A zbliża się B z prędkością - załóżmy - 50 km/h (przypominam, że
jest to różnica prędkości B - A).
A wyjeżdża na lewy pas i jedzie nim do momentu zderzenia ok. 7 sek.
Przy prędkości 50 km/h pojazd B mógł zauważyć (pod warunkiem że kierowca
od razu go zauważył i mógł zareagować) w odległości 97 m (50 km/h * 7
sek). To bardzo dużo, żeby wyhamować do prędkości A, zwłaszcza, że mamy
do czynienia z pojazdami w ruchu i A przemieścił się w czasie 7 sek. też
o jakąś drogę - jeśli jechał 80 km/h to jest to 22 m/sek, więc Ok. 140
m. Zatem B miał do wyhamowania o 50 km/h aż 240 m (97+140). To jest
ćwierć kilometra na przyhamowanie o 50 km/h!
A co, jeśli różnica jest większa? Jeśli B jechał np. 180 km/h (w co nie
wierzę - raczej poruszał się z dozwoloną na autostradzie prędkością, bo
skutki wypadku byłyby gorsze). Przy różnicy 100 km/h B musiał zauważyć A
w odległości 200 m. Zatem na przyhamowanie miał dłuższą drogę - bo aż
340 m (97+200).
Dla uproszczenia przyjąłem, że zderzenie nastąpiło obok A, choć tak
naprawdę było to Ok. 10 m różnicy, może mniej. Zatem od tych odległości
trzeba te 10 m odjąć. Niemniej wynika, że prawdopodobnie B źle ocenił
sytuację - nie hamował, ale chciał wyprzedzić zygzakiem oba pojazdy.
Możliwe, że nawet przyspieszył.
Wykres prędkości w zależności od czasu nie jest liniowy - generalnie
łatwiej wyhamować z 50 km/h do zera, niż ze 100 do 50, ale różnice nie
są bardzo duże. Zatem zadam głupie pytanie - kto z Państwa nie byłby w
stanie wyhamować nawet do zera na drodze między 240 a 340 m? Teoria
pokazuje, że droga ta wynosi dla 140 km/h - 108 m (uwzględniając czas
reakcji kierowcy i wszystkie te teoretyczne popierdółki). Przy 170 km/h
jest to 165 m. Więc kierowca BMW mógł nie tylko wyhamować do prędkości
A, ale nawet do zera na tej drodze (z poprawką, że było ślisko i droga
ta by się nieco wydłużyła). Dla porządku dodam, że wyhamowanie o 50 km/h
odbywa się na drodze ok. 40 m, o 100 km/h - ok. 110 m na suchej drodze.
Generalnie - kierowca BMW nie ma nic na swoją obronę. Kluczowe jest to,
że B widział przez 7 sekund co się dzieje i de facto nie zareagował
prawidłowo.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.18 10:11 Poldek
- 25.01.18 17:05 Cavallino
- 25.01.18 17:07 j...@i...pl
- 25.01.18 17:08 j...@i...pl
- 25.01.18 17:42 J.F.
- 25.01.18 18:05 Marek S
- 25.01.18 18:07 p...@g...com
- 25.01.18 18:16 r...@k...pl
- 25.01.18 18:23 Cavallino
- 25.01.18 18:28 Marek
- 25.01.18 19:07 Shrek
- 25.01.18 19:44 Cavallino
- 25.01.18 20:57 p...@g...com
- 25.01.18 21:05 Shrek
- 26.01.18 07:53 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz