-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63
.MISMATCH!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Wypadek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
<5a662a44$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<p45aen$8pk$1@node1.news.atman.pl>
<5a666549$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
From: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
Date: Tue, 23 Jan 2018 09:07:19 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <5a66ed38$0$585$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 212.75.108.214
X-Trace: 1516694840 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 585 212.75.108.214:49851
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3688
X-Received-Body-CRC: 942467822
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623174
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-23 o 08:28, p...@g...com pisze:
> --Parę ładnych sekund minęło od zmiana pasa do kraksy, widoczność też była
ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła się "znikąd".
>
> okolo 4s od zajecia pasa do kolizji, oczywiscie ze mial prawo nie zauwazyc
nadlatujacego BMW ale chwile wczesniej widzimy ze zmienia pas choc spokojnie mogla
zostac na prawym, jest roznica predkosci, sytuacja pod kontrola, TIR spokojnie wlacza
kierunek, pas rozbiegowy dlugi a mimo to zjezdza na lewy
To że w pojeździe z kamerką jedzie jakaś malapeta, to nie ulega wątpliwości.
>
> I ciekawa opinia z YT
>
> Licząc po współrzędnych geograficznych, które znajdują się na filmie, oraz
wykorzystując czas z filmu można bardzo precyzyjnie wyznaczyć prędkość pojazdu autora
filmu - od chwili rozpoczęcia manewru wyprzedzania (0:26) do momentu w którym całe
BMW pojawia się na ekranie (0:32) kamera przebyła 170 metrów. Dzieląc przez czas 6
sekund, otrzymujemy 28,333 m/s, czyli 102 km/h. I z taką prędkością filmujący zabiera
się za wyprzedzanie na autostradzie... Wygląda to nawet tak, jakby manewr
wyprzedzania został wykonany bez patrzenia w lusterka. Nie twierdzę, że jest to wina
osoby nagrywającej całe zajście, jednak można mniemać, że została do tego przyłożona
ręka.
I dlatego trzeba mieć margines na sytuacje z takimi ekstremalnymi
kapelusznikami. Hamowanie ze 140 do 100 to wbrew pozorom całkiem
sprawnie idzie, bo opór powietrza tutaj sporo pomaga, tylko trzeba to
przewidzieć. Na A2 którą często się poruszam z prędkością 130-140 widok
takich nadlatujących pojazdów zwłaszcza z rejestracją na W* lub PO
zbytnio mnie nie dziwi. Tylko ja często spoglądam w lusterko i staram
się takim nie ładować przed maskę, chciałbym jeszcze pożyć.
Hamowanie ze 160-200 do 100 już chyba takie krótkie nie jest a krajobraz
przelatuje przy takiej prędkości dość szybko i czasu na reakcje jest
drastycznie mniej.
Zaraz mnie tu okrzykną kapelusznikiem, ale uważam że 140km/h to jest
wystarczająca prędkość na autostradę i byłbym za tym by wprowadzić
fotoradary z odcinkowym pomiarem prędkości tamże.
Ciekaw jestem jakby poprawiło się bezpieczeństwo gdyby nie było
ubezpieczenia AC :) albo przynajmniej by było obarczone sporym wkładem
własnym. Rozwalenie takiej fury za 200-300 tys. mogłoby zaboleć :) Bo
czy ten kierowca z BMKi wyciągnie jakąś naukę z tej lekcji? Skoro nic mu
się nie stało to raczej nie, weźmie nowa furę w leasing i dalej jazda!
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.18 09:16 p...@g...com
- 23.01.18 10:08 Bolko
- 23.01.18 10:31 p...@g...com
- 23.01.18 10:32 Poldek
- 23.01.18 10:35 Poldek
- 23.01.18 10:37 Poldek
- 23.01.18 10:47 p...@g...com
- 23.01.18 10:48 p...@g...com
- 23.01.18 11:21 T.
- 23.01.18 11:38 p...@g...com
- 23.01.18 11:42 r...@k...pl
- 23.01.18 11:47 Shrek
- 23.01.18 14:07 Poldek
- 23.01.18 14:14 Shrek
- 23.01.18 15:29 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=