eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów.Re: Wymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów.
  • Data: 2011-06-01 06:52:52
    Temat: Re: Wymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów.
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-31 20:48, Przemek O. pisze:

    > Tylko że przetwarzanie i archiwizowanie danych osobowych nie podlega
    > jedynie pod GIODO ale pod inne ustawy. Np. dotyczące rachunkowości,
    > rozliczeń skarbowych, danych medycznych itd itp.
    > Klient może żądać zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach
    > marketingowych, jednak nie może żądać całkowitego przetwarzania danych
    > osobowych, bo firma może podlegać pod inne ustawy. Z mojego podwórka,
    > dane o pacjentach muszą być przechowywane przez 5, 26 lub bezterminowo,
    > z zależności od klasyfikacji pacjenta.
    >
    > Tak więc zapewne sposób realizacji owego "żądania" zależy od branży w
> [...]

    Z drugiej ręki, więc nie do końca pewne - dla GIODO kilka lat temu
    wystarczało, że sytem nie przetwarza danych osób, które żądały usunięcia
    ich danych z bazy. Poniważ jednocześnie dane były nabywane od
    zewnętrznych podmiotów, to podstawowe dane identyfikujące osobę wręcz
    musiały zostać, żeby z zewnętrznych baz odsiewać osoby, które we własnej
    kazały się skreślić. Biznesowo chodziło o to, że jeśli osoba nie chce
    więcej ulotek, to nie powinna ich dostać, nawet jeśli firma kupiła inną
    bazę, w której ta sama osoba wyraziła zgodę (innemu podmiotowi, nawet
    z pozwoleniem przekazywania danych dalej).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net