eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów. › Re: Wymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów.
  • Data: 2011-06-01 06:39:44
    Temat: Re: Wymogi GIODO, a techniczna realizacja - usuwanie danych osobowych z backupów.
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek O." <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:is3d5l$jp2$1@news.onet.pl...

    > Tylko że przetwarzanie i archiwizowanie danych osobowych nie podlega
    > jedynie pod GIODO ale pod inne ustawy. Np. dotyczące rachunkowości,
    > rozliczeń skarbowych, danych medycznych itd itp.
    > Klient może żądać zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach
    > marketingowych, jednak nie może żądać całkowitego przetwarzania danych
    > osobowych, bo firma może podlegać pod inne ustawy. Z mojego podwórka, dane
    > o pacjentach muszą być przechowywane przez 5, 26 lub bezterminowo, z
    > zależności od klasyfikacji pacjenta.
    >
    > Tak więc zapewne sposób realizacji owego "żądania" zależy od branży w
> [...]

    Słuszna uwaga,w moim przypadku widać konflikt z ustawami o rachunkowości
    i regulującymi działałność banków. Tym niemniej - zawsze pojawiają się
    sytuacje
    (jak np. opisywane w linkach, kiedy bank gromadzi dane o osobach,
    które nie podpisały umowy kredytowej i nic ich z bankiem nie wiąże), kiedy
    jakieś dane osobowe na żądanie/z obowiązku należy z systemu informatycznego
    usunąć - a nie możemy sobie pozwolić na usuwanie całych kopii zapasowych.