  • Data: 2013-08-06 20:17:18
    Temat: Re: Wymiary płytki radiatora do CPU
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-06 20:01, Lisciasty pisze:

    > Mi chodziło o powierzchnię styku radiator-moduł a nie o wentylator. Ten może być
    dowolnie wielki.
    Nie wiedziałem do jakiego zastosowania to chcesz użyć.

    > Nie działa. Chłodziliśmy w rezerwuarach kiblowych i efekt był marny, mimo że sporo
    tej wody poleciało. Był taki skwar że woda z wodociągu tez była ciepła :/
    To zrób patent taki, jak jest stosowany w "podgrzewaczu do butelek" dla
    dziecka - kąpiel wodna w pojemniczku, który ma od dołu grzałkę. A z
    zewnątrz izolacja termiczna i obudowa. W twoim przypadku zamiast grzałki
    od dołu dać peltiera i jak największy radiator (jeśli ciepło chcesz w
    powietrze wyrzucać) lub ten radiator też wsadź do kąpieli wodnej -
    zawsze to lepsze odbieranie ciepła niż przez powietrze.

    Tylko czy sens jest chłodzić wodę dookoła butelki do +3'C? Nie prościej
    wsadzić pół godziny wcześniej to piwo do zwykłej lodówki? :)
    W zasadzie za cenę sensownego peltiera 5x5cm (nie licząc radiatora i
    całej reszty) kupisz używaną lodówkę MINSK, która da radę od razu z całą
    kratą piwa, a przez całe lato zużyje za mniej zł prądu, niż byś wydał na
    sensowne chłodzenie procesorowe do tego peltiera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173