  • Data: 2010-05-08 23:50:18
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tp" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hs36u8$ei3$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
    > nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

    A mozna wiedziec, czemu zalezy ci na takiej zamianie?
    Wbrew temu, co mowia koledzy, jestem przekonany, ze da sie to zrobic
    (odpowiedni soft, ktory pasuje do bardzo wielu plyt mozna znalezc np. na
    Hiren's boot CD), ale do tego trzeba miec nieco wiedzy.
    Informacje odczytywane przez programy typu Everest sa umieszczane w
    zapisywalnym SMBIOSie...
    Zacznij od wikipedii
    http://en.wikipedia.org/wiki/SMBIOS
    a potem po wiecej do googli...

    Ja uzywam tego do znakowania wlasnych komputerow, ktore normalnie nie sa
    znakowane oraz do upraszczania automatycznej instalacji.

    Tylko nurtuje mnie - po co ci zmieniac nr seryjny... Bo czesto serwis nie
    polega na informacjach elektronicznych, tylko na naklejce :D

    Pozdrawiam
    Michal