  • 41. Data: 2011-03-12 12:12:54
    Temat: Re: Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Po co, skoro rzekomo są docierane?

    Przeciez napisalem, ze dla swietego spokoju. Tak na wszelki wypadek, zeby
    poprawic samopoczucie, bo widze, ze sie boi o swoj silnik. Ja bym sie nie
    przejmowal i "docieral"od razu dajac w palnik.

    sz.

  • 42. Data: 2011-03-12 13:47:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kogutek

    > Wlaśnie zaczyna być śmiesznie. Czym się różni silnik po remoncie od
    > silnika fabrycznie nowego?

    Ten po remoncie jest zwykle lepiej zrobiony. :>

  • 43. Data: 2011-03-12 14:03:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szufla <p...@p...pr> napisał(a):

    > Nie wiem jak cie traktowac, jak gnoja czy jak glupka ?:
    >
    > sz.

    Ponieważ wcześniej wykazalem ze zwyczajnie głupi jesteś i wiesz tyle co mozna
    wyczytać z gowna rozgarnianego patykiem to pozostaje dla mnie zaszczytna
    fnkcja gnoja. Czyli w tym przypadku kogoś kto ośmiesza głupka jakim wcześniej
    zostaleś. Nie musisz się już produkować. Nikt na ciebie uwagi nie zwraca. Kto
    by tam zwracał uwagę na głupka.

  • 44. Data: 2011-03-12 14:19:18
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin kogutek

    > Ten po remoncie jest zwykle lepiej zrobiony. :>

    Bez przesady. Z mechanicznego punkt widzenia tylko gorzej można zrobić.
    Chociażby dlatego ze w fabryce mają sprawdzane co jakiś czas klucze
    dynamometryczne a przeciętny warsztat czy amator nie. Co można zrobić lepiej
    niż fabryka jak kupisz na przykląd nowe tuleje cylindrowe, bo akurat w tym
    modelu są mokre i można je samemu wymienic. I do nich dokupisz tłoki kompletne
    z właściwej grupy selekcyjnej. Jak było szlifowane to jeśli firma która to
    zrobiła potrafi zachować fabryczne tolerancje i w nich zrobila, to co może być
    lepiej albo gorzej. Z doświadczenia wiem że są tacy co chcą trochę ciaśniej
    itp. To im mówią ze zrobią a robią i tak w tolerancji podanej przez
    producenta. Poza tym w fabryce produkujacej silniki jest czysto i nie ma
    starego prześcieradła robiacego za czyściwo. jak by to podsumować to fabryka
    robi lepiej.

  • 45. Data: 2011-03-12 14:44:48
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Ponieważ wcześniej wykazalem

    Jedyne co wykazales to:
    "Daleko dzisiejszym silnikom do sposobu filtrowania oleju jaki był w dużym
    fiacie"
    czyli, ze jestes komplentym matolem, spieprzaj trollu.

    sz.

  • 46. Data: 2011-03-12 14:49:45
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Bez przesady. Z mechanicznego punkt widzenia tylko gorzej można zrobić.
    ..... jak by to podsumować to fabryka
    > robi lepiej.

    Brawo miszczu, ucz sie dalej !

    sz.

  • 47. Data: 2011-03-12 19:55:11
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Grabosz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Tak się zastanawiam czy jest sens wymieniać olej silnikowy w nowym
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat
    > grupowicze.

    Zgodnie z instrukcją obsługi.

    Feromon

  • 48. Data: 2011-03-12 20:54:41
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 01:17:50 +0100, szufla napisał(a):

    > Bo jest to niepotrzebne :)

    Całkiem niedawno producenci twierdzili że oleju w skrzyni się nie wymienia.
    No i olej był dożywotni - do końca życia ... skrzyni.

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 49. Data: 2011-03-14 09:50:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-11 10:28, szufla pisze:
    > Ile razy mam powtarzac ?
    > Masz napisane w ksiazce gwarancyjnej po 3 tys, wymieniaj po 3. Proste.
    > Niestety nie sadze zebys znalazl takiego producenta.

    Zalecenia producenta mają na celu maksymalizowanie jego zyski.
    Jakby gwarancja była na 10-15 lat, to mogłoby to się nawet pokrywać
    z interesem klienta (takiego jak ja).

  • 50. Data: 2011-03-14 18:12:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kogutek

    > Bez przesady. Z mechanicznego punkt widzenia tylko gorzej można zrobić.
    > Chociażby dlatego ze w fabryce mają sprawdzane co jakiś czas klucze
    > dynamometryczne a przeciętny warsztat czy amator nie.

    Nie mówiłem o remoncie pod stodołą tylko w profesjonalnym warsztacie.

    > Poza tym
    > w fabryce produkujacej silniki jest czysto i nie ma starego
    > prześcieradła robiacego za czyściwo.

    J.w.

    > jak by to podsumować to fabryka
    > robi lepiej.

    Niż pan Kazio w zbutwiałym garażu -- być może.