  • 1. Data: 2011-03-11 00:11:06
    Temat: Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
    Od: "Grabosz" <g...@o...pl>

    Witam,
    Tak się zastanawiam czy jest sens wymieniać olej silnikowy w nowym
    samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat
    grupowicze.

  • 2. Data: 2011-03-11 00:32:38
    Temat: Re: Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Nie ma sensu, to moja opinia :)

    sz.

  • 3. Data: 2011-03-11 00:36:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Grabosz

> [...]
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat

    Tak, jest sens.

  • 4. Data: 2011-03-11 00:46:54
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    --

    zawsze ma to sens. Nawet w b nowoczesnym silniku powstają na początku opiłki
    których warto się z silnika pozbyć wraz z olejem usuwając tą "pastę ścierną"

    Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 110310-1, 2011-03-10
    Przetestowano na: 2011-03-11 00:46:54

  • 5. Data: 2011-03-11 00:49:41
    Od: "Grabosz" <g...@o...pl>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    Nie ma sensu, to moja opinia :)

    Nie ma sensu bo...?

  • 6. Data: 2011-03-11 01:09:23
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce, a po drugie od czego masz filtr
    oleju i byc moze namagnesowany korek w misce.
    Era FSO 125 i Maluchow sie skonczyla, nie sluchajcie wynurzen starych
    taksowkarzy.
    Dla swietego spokoju przez pierwszy 1000 zdejmij noge z gazu :)

    sz.

  • 7. Data: 2011-03-11 01:17:50
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Nie ma sensu bo...?

    Bo jest to niepotrzebne :)

    sz

  • 8. Data: 2011-03-11 01:22:55
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szufla <p...@p...pr> napisał(a):

> [...]
    > taksowkarzy.
    > Dla swietego spokoju przez pierwszy 1000 zdejmij noge z gazu :)

    Daleko dzisieszym silnikom do sposobu filtrowania oleju jaki był w dużym
    fiacie. Dwa filtry. Niezwykle skuteczny odśrodkowy ktorego zadaniem było
    również eliminowaie zjawiska pienienia jakie moze powstać w pompie i trochę
    mniej skuteczny filtr bocznikowy. Maluch tylko odśrodkowy. Przy wymianie
    rozrzadu można było podziwiać co w nim było i jaki był skuteczny. Obydwa miały
    magnesy w korkach spustowych. Oleje były wtedy o wiele gorsze. Pojawienie się
    dużo lepszych olejow spowodowało praktycznie nieograniczoną żywotnośc silników
    wtedy produkowanych. Stad się wzieły realne ogromne przebiegi golfów itp
    konstrukcji. Producenci to zauważyli i dostosowali trwalośc silnikow do nowych
    olejow. Znowu robią przebiegi jakie zalożyli w fabrykach.

  • 9. Data: 2011-03-11 01:39:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szufla

    > Nowoczesne silniki sa docierane w fabryce

    Bzdura.

  • 10. Data: 2011-03-11 02:02:26
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin szufla

    > Bzdura.

    Do Rollsa są docierane ale do skodzianki juz nie. był w tv program z fabryki
    silnikow do tanich samochodow. Kożdy jest odpalany. Tutaj teksty żeby w dupę
    nie dawać pzrez ileśtam kilometrów a oni moc maksymalną sprawdzają na sztuce
    nówce. ktos kto pracue przy spredazy nowych samochodów opoiadał ak sie robi ak
    jest klient a auto est w innym miescie. zwyczajnie ktos przyjezdza. czasami
    mówił ze czs prejazdu jest nie do wiary. takie szybkie docieranie ma klient w
    pakiecie.