  • 11. Data: 2012-06-14 10:37:57
    Temat: Re: Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.
    Od: mw <m...@g...com>

    W dniu 2012-06-14 10:01, Artur Maśląg pisze:
    [...]
    > <cite>
    > Zakończona akcja, Test Kondycji Oleju, która była przeprowadzona na 100
    > wybranych stacjach Shell Polska dowiodła, iż takie badania są bardzo
    > przydatne. Wyniki wskazały, iż 40 procent przebadanych samochodów
    > wymagało uzupełnienia oleju. Średnia ilość dolanego podczas badania
    > oleju wyniosła 0,5 litra na jeden samochód. W niektórych przypadkach
    > jego zbyt niski poziom wręcz zagrażał bezpieczeństwu silnika.
    > </cite>
    >
    > ROTFL
    Zastanawiam się co na to kontrolka ciśnienia oleju, bo jeśli zagraża
    bezpieczeństwu, to nie powinno być ciśnienia.
    Chyba że tak jak w favoritce, złącze na dole, i gałęzie kabelki urwały ;-).

  • 12. Data: 2012-06-14 11:19:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-14 10:37, mw pisze:
    > Zastanawiam się co na to kontrolka ciśnienia oleju, bo jeśli zagraża
    > bezpieczeństwu, to nie powinno być ciśnienia.
    Tobie się wydaje, że te kontrolki to są jakieś urządzenia precyzyjne?
    Większość działa mniej więcej tak: jak przydzwonisz miską olejową w
    kamień, tak że Ci ta miska odpadnie, to wtedy jest szansa, że zapali się
    kontrolka :-)

    Maciek

  • 13. Data: 2012-06-14 11:23:41
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Nie. Wystarczy wymieniać po badaniu oleju testerem, gdy ten wskaże, że
    > już czas.

    A ten tester to co mierzy?

  • 14. Data: 2012-06-14 11:37:53
    Od: mw <m...@g...com>

    W dniu 2012-06-14 11:19, Maciek pisze:
> [...]
    > Większość działa mniej więcej tak: jak przydzwonisz miską olejową w
    > kamień, tak że Ci ta miska odpadnie, to wtedy jest szansa, że zapali się

    W tych nowoczesnych autach gdzie silnika nie słychać spodziewał bym się
    raczej bardziej działania w stylu:
    Zaraz silnik ci się zatrze, nalej oleju.
    Ze względu na to że są tak wytłumione że nie słychać kiedy się zaczyna
    klekotanie na sucho.

  • 15. Data: 2012-06-14 12:28:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam zaprzyjaźnionego dziadka-emeryta, nawet jakś rodzina żony (nie wiem

    > Sugerowałem, żeby wymieniał co dwa lata, ale jak stwierdził, nie będzie
    > Asi (tak, jego astra ma imię ;-) żałował świeżej krwi ;-)
    > Moim zdaniem dziadek jest nieekologiczny i niepotrzebnie napędza
    > koniunkturę producentom, z drugiej strony patrząc na stan jego auta - może
    > ma rację?

    A ja mam znajomego co jezdzi leganzą od 10 lat, rok temu wymieniał silnik
    jadac na autostradzie 200, tłok zrobił dziurę
    tak więc z silnikiem po 10 latach wymienił olej, silnik koszotał 1000zł
    wymiana 400zł.

    Nigdy nie zmienia oleju :) więc ta zmiana wyszła go gratis

  • 16. Data: 2012-06-14 12:29:07
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "AZ"

    > Nie, ale ten w silniku który trochę popracował i zawiera niekoniecznie
    > ciekawe związki już tak. Do tego z tego co się da wyczytać to samochód
    > jeżdżony na krótkich dystansach więc w oleju pewnie sporo wody się
    > znajduje.

    1. Nieciekawe? Hmm...a jakie to są nieciekawe? Może "sadza", która ma
    doskonałe właściwości smarujące?
    2. Nie spotkałem się aby ktoś dolewał zamiast oleju wody, ale skoro
    twierdzisz, że olej jest higroskopijny...
    3. Przykumej te kocie ruchy...mój producenet w/g komputera zaleca
    wymianę co 50kkm , tak też czynię i przy przebiegu 203 000 km wymieniłem
    olej 4 razy, a pomiędzy wymianami nie widać na bagnecie ubytków...mam
    się zastrzelić?

    > Wstrząsające.

    ps. Najważniejsze wymienić olej przed zimą (gdy motór stoi w garażu ) i
    drugi raz na wiosnę, kto by się ośmielił jeździć na zjełczałym ;-)

  • 17. Data: 2012-06-14 12:43:08
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymiana 400zł.
    >
    > Nigdy nie zmienia oleju :) więc ta zmiana wyszła go gratis

    Holowanie z autostrady + problemy że się nie dojechało na miejsce + brak
    auta przez co najmniej tydzień też gratis.

  • 18. Data: 2012-06-14 13:18:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/14/2012 12:29 PM, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > wymianę co 50kkm , tak też czynię i przy przebiegu 203 000 km wymieniłem
    > olej 4 razy, a pomiędzy wymianami nie widać na bagnecie ubytków...mam

    1. Choćby siarka z paliwa i inne związki z paliwa które lubią do oleju
    przedostawać się gdy mało się jeździ (ssanie).
    2. A spotkałeś się z wilgocią w powietrzu? Silnik nie jest hermetyczny,
    nagrzewa się i stygnie więc w silniku na krótkich dystansach potrafi być
    jej sporo bo nie ma kiedy odparować.

    http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0 + odcinek 2 i 3.

    > ps. Najważniejsze wymienić olej przed zimą (gdy motór stoi w garażu ) i
    > drugi raz na wiosnę, kto by się ośmielił jeździć na zjełczałym ;-)

    Czy ja gdzieś napisałem, że tak powinno się robić? Wręcz przeciwnie
    uważam to za głupotę, no ale czytać trzeba umieć.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2012-06-14 13:21:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/14/2012 01:18 PM, AZ wrote:

> [...]
    > 2. A spotkałeś się z wilgocią w powietrzu? Silnik nie jest hermetyczny,
    > nagrzewa się i stygnie więc w silniku na krótkich dystansach potrafi być

    Wizualizacja ad. 2:
    http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM&t=8m40s

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-06-14 13:45:28
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-14 11:23, Agent pisze:

    > A ten tester to co mierzy?

    Nie mam pojęcia, mierzą w serwisie. Kontrola trwa mniej niż minutę.
    W niektórych autach takie testery są wbudowane w auto i pokazują
    procentowe zużycie oleju silnikowego.