  • Data: 2012-06-15 03:00:47
    Temat: Re: Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4fd901b3$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam zaprzyjaźnionego dziadka-emeryta, nawet jakś rodzina żony (nie wiem
    > dokładne, kuzyn dziadka czy jakoś tak). Facet ma koło siedemdziesiątki i
    > jest całkiem sprawny i żywotny. Jeździ astrą, która ma ze dwadzieścia lat,
    > ale przebieg auta to jakieś sześćdziesiąt kilka tysięcy - ot dziadek dwa
    > razy w tygodniu na działkę, po parę kilometrów, raz w tygodniu na zakupy i
    > raz na jakiś czas na ryby. Dziadek twierdzi, że robi ok. 1200 km rocznie
    > (dawniej robił maks. 5 tys., a jeszcze parę lat temu jeździł więcej
    > służbowym). Auto jest utrzymane bardzo dobrze, żadnej rdzy, wymienia
> [...]

    Sprawa jest wielopłaszczyznowa i nietechniczna zupełnie.

    1. Nie Twój cyrk - nie Twoje małpy. Niech sobie zmienia jak chce. Jak
    krytykujesz nie zyskujesz.
    2. Będziesz miał koło 70tki, zrozumiesz, co jest najważniejsze. Ja mam 50,
    mój Ojciec 84 więc mi uwierz. Jego zdanie jest najważniejsze.
    3. Nawet wśród mechaników samochodowych są rozbieżności co do wymiany oleju.
    A jak często należy odnawiać malowanie pokoju?
    4. Dzisiejsze auta powinno się zmieniać co 3-4 lata. Opłaca się wymieniać
    olej? Niech się martwi nowy właściciel - polaczek.
    5. Czy auto zardzewiałe nie jeździ bez wymiany oleju?
    6. Zanim coś "zasugerujesz" 70-latkowi ugryź się w język. Kojarzysz pojęcie
    "konflikt pokoleń"?
    7. Dziadek jest reliktem. Ekologia to bzdura. Ocieplenie klimatu to ściema.
    Pozwól mu żyć w JEGO komforcie. Dom Starców to upokorzenie.
    8. Niejaki Henry Ford, urodzony 30 lipca 1863, zalecił zbadanie złomowisk i
    ocenę aut Forda tam znalezionych.
    Jeśli w złomowanych Fordach jakieś części były jeszcze sprawne, zalecił
    obniżenie ich jakości w produkowanych autach.
    9. Napędzanie koniunktury jest patriotyczne, o ile wydane pieniądze w kraju
    zostają. Teraz nawet chlanie wódy
    może wspierać zagraniczne gorzelnie. Takie chore czasy.

    Pozdrawiam
    Feromon