  • 161. Data: 2021-03-17 16:19:35
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 17 mar 2021 o 16:00, Eneuel pisze:

    Uprzedzając niektórych, wyjaśniam:

    > Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
    > grafiki -- w tym video i dźwięku nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

    + Grafikiem nie jestem, ale praktykiem jestem, więc wiem, że do obróbki
    + dźwięku i grafiki -- w tym video nie potrzeba strasznie dużo, nie mówiąc

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 162. Data: 2021-03-17 16:32:35
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 13 mar 2021 o 01:18, Marcin Debowski pisze:

    > Ja miałem dopieszczone i przy 4GB też potrafilo mulić. A jeszcze potem
    > otworzyć coś, co musi alokować więcej pamięci do obróbki czegoś tam (np.
    > Gimp i zdjęcia) i pozamiatane. 4GB to jest obecnie minimum. Daje się z
    > tym pracowac, ale nie można mówić o komforcie.

    Nie mówimy o komforcie -- mamy pandemię windującą ceny...
    [kto by pomyślał, że górowanie (szczytowanie?) BTC będzie
    nazywane pandemią)

    Moim zdaniem do komfortu potrzeba: dużo RAMek, pojemnych NVMe,
    szybkich CPU, dobrych GPU, dobrych peryferiów (w tym: monitorów,
    drukarek i skanerów) szybkiego i pewnego połączenia ze światem itd...

    Przede wszystkim potrzeba dobrych systemów operacyjnych i dobrych
    programów.

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 163. Data: 2021-03-17 18:43:54
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 11 mar 2021 o 13:51, Jacek Maciejewski pisze:

    > W ogóle nie mam swapu na kompie.

    Gdybyś miał 64W10 i 4 GiB RAMek, zapytałbym -- jak to aktualizujesz? ;)
    Sama aktualizacja sprawia, że mam zapotrzebowanie na ponad 5 GiB RAMek.

    Dwa dyski i CPU -- bywa, że wszystko naraz jest w pełni obciążone.

    Musiałem dostawić ręcznie kolejny swap, bo na automagię nie mogę
    liczyć, więc gdy zabraknie VM, wszystko cichuteńko może zgasnąć...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 164. Data: 2021-03-17 19:14:04
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 10:21:13 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s2shm9$7uk$1@gioia.aioe.org>
    od Eneuel <e...@g...cm> :

    Jak kogoś interesuje:
    Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

    wmic swapfile

    Bardzo stary program pagefileupdatemonitor, działa pod W10:
    http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMo
    nitor.html
    Program co określony czas loguje faktyczną zajętość pagefile, można na podstawie jego
    logu ustawić sobie niestandardowy rozmiar pagefile od-do, wyszukać maksymalnej
    zajętości
    i ustawić ją sobie jako wartość minimalnego rozmiaru pliku wymiany.

    Linuks to top lub htop.

    >Pod 64W10 niekoniecznie skutkuje to bsodami -- czasami
    >64W10 po prostu obwieszcza, że brakuje mu pamięci
    >i nie zgadza się na uruchomienie kolejnego programu.
    >
    >Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

    Scenariuszy padania systemu jest od groma.

> [...]
    >system' a na dysku jest wolne miejsce. (tak miałem ze 2 dni temu,
    >gdy do PhotoShopa odpaliłem inny edytor grafiki -- oba edytory
    >potrzebowały sporo pamięci a w tle hulało to i owo) Musiałem
    >powiększyć swap ręcznie. Z innej strony -- Win potrafi założyć
    >bezceremonialnie taki plik na systemowej partycji bez pytania
    >o pozwolenie i nie zechce zrezygnować z tego pliku bez przebootowania,
    >choćby miał 10 innych takich plików na innych partycjach...
    >
    >Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
    >rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

    Nie wiem, chyba się nie da. swapfile.sys jest dla aplikacji UWP.
    Co do pagefile, ustaw rozmiar niestandardowy, od-do, wtedy się rozrasta.

    >Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

    Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji wymiany, oszczędzasz
    miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja wymiany jest na innym dysku fizycznym).

  • 165. Data: 2021-03-17 19:46:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-17 o 19:14, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Jak kogoś interesuje:
    > Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie
    >
    > wmic swapfile

    U mnie komunikat: not found

    --
    animka

  • 166. Data: 2021-03-17 20:11:12
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Nie czytałeś tego, co napisałem. A napisałem tak:

> [...]

    Znaczy to, że upgrade'u dokonuje posiadacz takiej płyty

    > Jak mam wydać na xeona ponad sześćset to rozpatrzę bardziej
    > przyjaźnie tego Ryzena. Mimo że będzie droższy.

    A jak posiadacz i3 na H61 ma do wyboru wydać 166 PLN (ryzykując
    dowalenie cła i wzrost tej kwoty do 200 PLN), lub wydać pięć razy tyle
    za taką samą wydajność, to już się poważnie zastanowi.

  • 167. Data: 2021-03-17 20:21:14
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 14:56, Eneuel pisze:

    > Do poprawnej ortografii też brakuje Ci pamięci?

    Ależ skąd! :-) Wystarcza jej nawet do stosowania oddających ironię
    celowych zabiegów stylistycznych, na zrozumienie których najwidoczniej
    Tobie jej zabrakło.

    > Acer miał kiedyś 4 GiB -- 4K odtwarzał bezproblemowo.
    > (nie tymi programami) F-S ma 4 GiB, ale zbyt słaby CPU.

    AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

    > Masz na myśli wyrzucenie części klatek czy efekty specjalne?

    Mam na myśli otworzenie pliku. Specjalnie dla Ciebie rano spróbowałem
    otworzyć taki plik na Dellu z 4 GiB RAM. Niestety, do końca mojego dnia
    pracy nie udało się dokończyć tej operacji, więc nie sprawdziłem, ile
    potrwa zrobienie czegokolwiek z tym filmem.

    Na współczesnym komputerze zabiera to mniej czasu: nie zdążyłbyś umyć
    kubka po kawie.

  • 168. Data: 2021-03-17 21:22:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/03/2021 16:00, Eneuel wrote:
    > Może daj link do tej RAMkożernej strony

    Do facebooka? Zapomniałem. Poszukaj sobie na Altaviście.

  • 169. Data: 2021-03-17 21:48:14
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-17 o 20:11, zhbick pisze:

    > Nie czytałeś tego, co napisałem. A napisałem tak:

    Doczytałem. I napisałem:
    "Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora."

    > Znaczy to, że upgrade'u dokonuje posiadacz takiej płyty

    Co oznacza że stara płyta padnie i będzie trzeba ją wymienić.

    > A jak posiadacz i3 na H61 ma do wyboru wydać 166 PLN (ryzykując
    > dowalenie cła i wzrost tej kwoty do 200 PLN), lub wydać pięć razy tyle
    > za taką samą wydajność, to już się poważnie zastanowi.

    Trzy płyty jakie mi padły przez ostatnie dwa lata były
    starsze. Obsługiwały C2D.
    Posiadacz i3 będzie pewne używał dalej to co ma zamiast
    kombinować i dopłacać.

    Pozdrawiam

  • 170. Data: 2021-03-17 22:08:29
    Od: Mark <t...@p...pl>

    Dnia 17.03.2021 o 19:14, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

    > Jak kogoś interesuje:
    > Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie
    >
    > wmic swapfile

    swapfile - Alias not found.

    Prawidłowe polecenie jest takie: wmic pagefile

    --
    Mark
    k...@p...pl