  • 1. Data: 2011-10-30 22:50:52
    Temat: Wymiana dupnej błyszczącej matrycy
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym kupić netbooka ok 12 cali i wymienić od razu matrycę. Pal licho z
    gwarancją, ale ja muszę mieć matową, bo po kilkudziesięciu minutach
    patrzenia w takie szkło bolą mnie oczy.
    MAm chyba 10 letniego Samsunga Syncmastera 753, mam 17-calowego laptopa z
    matową matrycą, więc przesiadam się co chwilę pomiędzy nimi.
    Co jak co, ale błyszczącej za żadne skarby nie będę używał.

    Pytanie
    Czy da się bezproblemowo wymienić błyszczącą matrycę w netbookach MSI/Asus
    na matową ? Chodzi mi o rozmiary, bo te błyszczące wyglądają, jakby były
    cieńsze...

    Na co zwracać uwagę i jaką matrycę matową kupić ?
    Pomijak fakt, że najlepszą - nawet do 1000 zł, byleby nie było ziarnostości
    i takich "przydepniętych" kolorów.

  • 2. Data: 2011-10-31 12:14:11
    Temat: Re: Wymiana dupnej błyszczącej matrycy
    Od: "Artur C." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-10-30 23:50, vissim pisze:
> [...]
    > na matową ? Chodzi mi o rozmiary, bo te błyszczące wyglądają, jakby były

    Naklej sobie matową filie ochronna fellowes czy cuś, będzie gitara i
    gwarancja.

  • 3. Data: 2011-10-31 19:27:05
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Naklej sobie matową filie ochronna fellowes czy cuś, będzie gitara i
    > gwarancja.

    Po co mi odpowiadasz na pytanie którego nie było ?
    Testowałeś i polecasz czy zgadujesz że będzie lepiej ?
    Wg mnie to folia tylko zrobi taki "blur" na ekranie, a nie będzie miało to
    wspólnego z matowa matrycą nic a nic.
    Tak jak ktoś kilkadziesiąt postów poniżej napisał, że chce miec matową,
    bo...nie chce kolorowych świecących pikseli na ekranie zamiast czarnej
    czcionki.

    -v

  • 4. Data: 2011-10-31 19:39:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-10-2011 o 23:50:52 vissim <v...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Na co zwracać uwagę i jaką matrycę matową kupić ?
    > Pomijak fakt, że najlepszą - nawet do 1000 zł, byleby nie było

    Taniej wyjdzie kupić notka z matową.
    Przy wymianie masz ryzyko uszkodzenia noi nie pasowania, wg mnie bez sensu.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-10-31 21:33:49
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-10-31 20:27, vissim pisze:

> [...]
    > Tak jak ktoś kilkadziesiąt postów poniżej napisał, że chce miec matową,
    > bo...nie chce kolorowych świecących pikseli na ekranie zamiast czarnej

    Debilu to nie matryca jest matowa a folia przed nia wlasnie ta do
    naklejania.

  • 6. Data: 2011-10-31 22:34:45
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 22:33:49 +0100, Jerzy Dombczak napisał(a):

    > Debilu to nie matryca jest matowa a folia przed nia wlasnie ta do
    > naklejania.

    Cyt.

    "blyszczaca powierzchnia to nie zwykla folia tylko specjalny typ
    polaryzatora. w kazej matrycy zastosowane sa dwa polaryzatory. jezeli
    zedrzesz matowy i nakleisz blyszczacy to drugi polaryzator, ktory
    znajduje sie od tylu matrycy moze nie wspolpracowac w odpowiedni sposob
    z nowonaklejonym polaryzatorem przednim - zapewne maja rozne
    specyfikacje. polaryzator to niesmiernie droga folia, o bardzo
    skomplikowanym procesie produkcyjnym a jego naklejenie na panel mozliwe
    jest tylko przy zastosowaniu odpowiednich maszyn, w ktorych zastosowane
    sa specjalne kamery wykrywajace polozenie obu polaryzatorow wzgledem
    siebie....takze nie polecam zmiany samej folii polaryzacyjnej. a zmiana
    matrycy chyba nie specjalnie ma sens."
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2011-11-01 12:03:19
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Taniej wyjdzie kupić notka z matową.
    Ciężko jest jeszcze dostać z matową, a zakładam że jak wejdą do masowej
    sprzedaży w notkach, to taki Asus (king of tanie podzespoły), również weżmie
    te najtańsze i nieciekawe jakościowo.

    > Przy wymianie masz ryzyko uszkodzenia noi nie pasowania, wg mnie bez sensu.
    Hmm, wymiana matrycy to dla mnie max pół godziny w trybie "bardzo
    ostrożnym", ale masz rację - istnieje ryzyko niedopasowania. O ile ilość
    pinów można sprawdzić, o tyle grubość już nie bardzo - chyba wszscy
    pamiętają ostatnie akcje z dyskami SSD OCZ które były grubsze czy szersze o
    1 mm i przez to nie wchodziły do kompa. Ja tak miałem z OCZ Agility.
    Ostatecznie trafił do obudowy 2,5 cala ale zrobił się brzuszek :)

    -v

  • 8. Data: 2011-11-01 12:07:42
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    >....takze nie polecam zmiany samej folii polaryzacyjnej. a zmiana
    > matrycy chyba nie specjalnie ma sens."

    Dzięki za zrozumiały opis. Mimo ceny czy ryzyka dalej będę próbował ją
    wymienić. Mam czas, środki, więc mogę się pobawić.
    ...a kolega Jerzy chyba ma dziś zły dzień, bądź pochodzi z rejonu Polski
    gdzie na wszystko się narzeka i wszystkich je..ie :)

    Lubię modding - stacjonarny już mam taki jaki chciałem (pleksa, szkło,
    metal), robiłem modding Asusa eee900 no i...idę dalej. Mieć netbooka wg
    własnego widzimisie - rzecz bezcenna :)

    -v

  • 9. Data: 2011-11-01 20:48:50
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po co mi odpowiadasz na pytanie którego nie było ?

    To po co zadajesz idiotyczne pytania? Tylko skrajny debil kupi szpeja z
    błyszczącą matryca żeby wymienić ją na matową. Normalny koleś kupi z matową
    a pozostające walory wyda na inne przyjemności. Choćby na dziwki :)

  • 10. Data: 2011-11-01 23:16:50
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 31 Oct 2011 23:34:45 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >Cyt.
    >
    >"blyszczaca powierzchnia to nie zwykla folia tylko specjalny typ
    >polaryzatora. w kazej matrycy zastosowane sa dwa polaryzatory. jezeli
    (...)

    Cyt. skąd?

    --
    Maciej Bójko