-
71. Data: 2010-03-01 22:50:11
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
news:hmha5n$4je$1@inews.gazeta.pl...
> On 2010-03-01 18:06:41 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:
>
>> "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
>> news:hmgqb9$2vt$1@inews.gazeta.pl...
>>> On 2010-03-01 16:58:22 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:
>>>
>>>> Skąd się u ludzi pojawia przekonanie że trzeba ten czynnik
>>>> w klimie wymieniać?
>>>
>>> Może to skrót myślowy, bo chodzi o uzupełenienie?
>>
>> Uzupełnienie to jedno, a wymiana to drugie...
>
> Przeczytaj moje zdanie raz jeszcze.
> Tym razem powoli.
To Ty się zastanów co oznacza wymiana i w jaki sposób może
być skrótem czegokolwiek dotyczącego uzupełniania...
>>> Fajnie, ale odmienne od powszechnie dostępnych informacji.
>>
>> Gdzie masz te "powszechnie dostępne informacje"?
>
> I jeszcze raz wróć do mego zdania.
> (bo ja wszędzie spotykam informacje o kontroli i uzupełnianiu - nie o
> wymianie.
Ja napisałem że nie potrzebna jest wymiana Ty napisałeś
że jest to odmienne od powszechnie dostępnych informacji.
Jak nie chcesz być źle zrozumianym to dbaj o to aby poprawnie
formułować swoje wypowiedzi.
>> Możesz mnie nakierować na coś takiego?
>
> Użyj gógli, Luke.
Ja wiem że żaden producent samochodów nigdzie nie zaleca
okresowej wymiany płynów w klimatyzacji. Nie muszę używać
googli do udowadniania Tobie że masz urojenia...
Jak zresztą proponowałbyś użyć googli do wykazania że
czegoś nie ma? :-))
>>> Nie damy - daj adres tej strony, na której wyczytałeś to dane o
>>> nieśmiertelności klimy.
>>
>> Na witrynie internetowej Toyoty, Hondy i Acury mam
>> harmonogram przeglądów i wymian płynów w samochodach
>> i NIGDZIE nie ma na liście okresowej wymiany płynu w
>> nieuszkodzonej klimie...
>
> I piszą tam, by nie dokonywać sprawdzania i uzupełniania?
> (wróć raz jeszcze do mego zdania z początku)
Przeczytaj uważnie temat wątku i już nie będziesz miał wątpliwości
który z nas nie pisze na temat.
-
72. Data: 2010-03-01 22:53:14
Temat: Re: Wymiana czynnika chlodzacego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmh9me$2nn$1@inews.gazeta.pl...
>>> Moze chodzi o wymiane oleju, zeby opoznic zatarcie sprezarki?
>>
>> Pokaz mi producenta samochodów który zaleca okresowa
>> wymiane oleju w systemie klimatyzacji... Ja nie znam takiego.
>
> w silniku tez oleju nie wymieniasz ?
> olej w sprezarce trzeba uzupelniac i wymieniac co jakis okres !!!
Twoje rozumowanie jest nielogiczne...
Nie ma zadnego zwiazku z koniecznoscia wymiany oleju w silniku
a wymiana oleju w sprezarce. Tylko ktos bez elementarnej wiedzy
o technice samochodowej moze takie powierzchowne i nieprzemyslane
polaczenia porobic i wyciagnac idiotyczne wnioski.
Proponuje zastanowic sie powoli jakie sa przyczyny dla koniecznosci
wymiany oleju w silniku i do czego on sluzy w silniku i jak sie to
porównuje do pracy sprezarki w szczelnie zamknietym ukladzie
chlodniczym pracujacym w zupelnie innych temperaturach i innym
skladzie olejów bez kontaktu ze spalinami i wilgocia.
-
73. Data: 2010-03-01 22:55:31
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhb6u$8mv$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:hmglgk.2d4.0@poczta.onet.pl...
>> "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:hmha5n$4jc$1@inews.gazeta.pl...
>>>> Tak swoją drogą, to skąd się bierze wilgoć w układzie którego chyba
>>>> wszystkie elementy są pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne?
>>>
>>> przez nieszczelnosci po stronie ssania w ktorym cisnienie jest ponizej
>>> cisnienia atmosferycznego
>>
>> Ciśnienie poniżej atmosferycznego wystąpi w klimie tylko wtedy
>> gdy masz bardzo mało freonu w systemie i cały mieści się po
>> stronie wysokiego ciśnienia. W prawidłowo działającej klimie
>> nie ma tam podciśnienia po żadnej stronie sprężarki.
>
> jakie masz cisnienie po stronie ssania przy pracujacej klimie ?
Około 2 barów, mniej więcej tyle co w napompowanej oponie.
A czemu pytasz, Watsonie? :-)
-
74. Data: 2010-03-01 22:59:23
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhbek$9gv$1@inews.gazeta.pl...
>>> nikt nie przyjeszdza do serwisu gdy z klima jest wszystko oka
>>> a powinien
>>
>> No jasne że powinien... :-)
>> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
>> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście
>> :-)
>
> leczysz sie sam ?
> dom sam zbudowales ?
> auto sam naprawiasz ?
>
> geniusz czy jak ?
Nie, nie kwestionuję potrzeby istnienia fachowców.
Ja tylko zalecam większą samodzielność w obsłudze samochodu.
Każdy z nas pewnie sam umie wymienić spaloną żarówkę...
i nie pojechałoby z tym problemu do warsztatu, prawda?
A przecież wymiana żarówki może być stosunkowo trudna,
zwłaszcza w małym samochodzie gdzie wszystko pod maską
jest poupychane pod sam zderzak...
Wymieniał ktoś żarówkę w Pandzie??? To wiecie o czym mówię :-)
Dlatego warto się trochę samodzielności samochodowej nauczyć
aby nie jechać do warsztatu z każdą pierdółką - klimy nie naprawiają
jacyś geniusze, jest to układ w aucie jak każdy inny, ma swoje
ciekawostki i warto o nich wiedzieć. Większośc prostych rzeczy
każdy kierowca sobie sam zrobi w swoim aucie - sprawdzenie
ciśnienia w klimie i ewentualne doładowanie gazu jest jedną z nich.
-
75. Data: 2010-03-01 23:01:37
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhbkn$aar$1@inews.gazeta.pl...
>>> w wiekszosci przypadkow serwis wcale ukl nie osusza !!!
>>> jedynie robia proznie aby byc pewnym ze w ukadzie bedzie
>>> odpowiednia ilosc gazu
>>
>> Zrobienie próżni efektywnie osusza układ.
>
> jezeli w ukadzie jest woda proznia moze jej nie usunac
> dlatego sosujemy plukanie azotem
Jesteś w błędzie! :-) Jeśli w układzie jest próżnia przez jakiś
konkretny czas to mamy praktycznie PEWNOŚĆ że nie ma w
nim nawet kapki, małej kropelki wody. Gdybyś uważał na lekcjach
fizyki w szkole to wiedziałbyś dlaczego jesteś w błędzie... ;-)
>> Od kiedy to azot wiąże wodę? Co masz na myśli konkretnie?
>> Po uzyskaniu wysokiej próżni w układzie klimy NIE MA JUŻ
>> potrzeby ładować jej azotem, nawet gdyby był bardzo suchy...
>> Azotu używa się jako taniego sposobu sprawdzenia szczelności
>> systemu pod ciśnieniem, nie do osuszania wnętrza...
>
> a nie taniej byloby napompowac w uklad powietrza ?
> tyle ze w powietrzu jest woda !!!
> dlatego dajemy azot
Jesteś w błędzie. Test sprężonym azot nie do tego służy.
-
76. Data: 2010-03-01 23:03:01
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhbp3$asi$1@inews.gazeta.pl...
>>>> A tak swoją drogą, ile się typowo w Polsce płaci za usługę
>>>> "sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie klimy"?
>>>> Czy cena za usługę zależy od tego czy uzupełnienie było
>>>> rzeczywiście wymagane i ile gram freonu zużyto w tym procesie?
>>>
>>> zwykle cena ma sie nijak do ilosci zuzytego/dopuszczonego
>>> czynnika chlodzacego
>>
>> No pytam się właśnie ile taka usługa kosztuje w Polsce - wiesz?
>
> pewnie zaczyna sie od 100 pln
Czyli dużo więcej niż gadżety niezbędne do wykonania tego samemu.
A więc opłaci się inwestycja zakupu już po pierwszym teście!
> ale zbadanie szczelnosci + wymiana oleju i czynnika sporo wiecej
> a gdy maja juz rozbebeszyc deske rozdzielcza aby znalesc
> nieszczelnosc to woerek $
Nie mówimy o tak poważnych naprawach... tylko o diagnostyce.
-
77. Data: 2010-03-01 23:06:15
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmhc2h$buk$1@inews.gazeta.pl...
>>> zycie to nie bajka i zadko ww warunki sa spelnione
>>
>> :-)
>>
>>> warto co jakis okres sprawdzic czy w ukladzie jest odpowiednia ilosc
>>> czynnika chlodzacego
>>
>> Dokładnie. Tak samo jak warto co jakiś czas sprawdzić czy w oponach
>> masz dobre ciśnienie.
>
> tyle ze spr cisnienia w oponach mozna dokonac na stacji cpn za pomoca
> mnometra za friko
Ja mogę sobie sprawdzić ciśnienie w klimie za pomocą manometra
w domu za friko.
>>> b wazne jest smarowanie sprezarki - ja co roku dodaje 50-100 ml oleju -
>>> koszt maly a jest pewnosc ze kompresor sie nie zatrze
>>
>> Że co??? Co roku DODAJESZ 100ml oleju???
>> Czyli mając auto 10 lat będzie miało w sprężarce ponad litr oleju??
>> To gdzie się tam freon zmieści?????
>
> olej sie zuzywa i tyle
> nie mam 10cio letniego auta :)))
Skąd wnioskujesz o zużywaniu się oleju?????
Sam to sobie wymyśliłeś czy gdzieś te bzdury wyczytałeś?
Oleju w klimie NIE UBYWA i nie należy do dolewać profilaktycznie!!!!
>> Jakie rozumowanie prowadzi Cię do wniosku że musisz DODAĆ olej???
>> Przecież nawet przy niewielkiej nieszczelności nie tracisz oleju tylko
>> sam freon (czy też nowszy R134a). Olej zostaje w większości w systemie.
>
> uwiez mi ale olej moze uciec z ukladu wraz z czynnikiem chlodzacym
Może, jak najbardziej "może", jak nieszczelność jest bardzo duża
np rurka ucięta kombinerkami :-))) ale zwykle nie ulatuje tylko zostaje.
>> Warto to co jakiś czas samochód wymienić na nowy :-)))
>
> i robie to jak najczesciej, a raczej jak tylko mi na to stan srodkow na
> koncie pozwoli
Czy osoba kupująca od Ciebie auto wie, że dolewałeś do klimy oleju?? :-)
-
78. Data: 2010-03-01 23:08:26
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hmhacr$5cd$1@inews.gazeta.pl...
> >
>> Wymiana filtra PP, a nie czynnika oczywiście. A boście mnie zmylili :-)
>>
>
> ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl
Ciężko wymienić fitr przeciwpyłkowy bez usuwania czynnika chłodzącego z
układu? Możesz podać przykład samochodu, w którym trzeba usuwać czynnik
chłodzący zanim wymienisz fitr przeciwpyłkowy? Sorry, ale to jakaś
piramidalna bzdura jest...
--
Yogi(n)
-
79. Data: 2010-03-01 23:14:10
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzcego w klimatyzacji
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 1 Mar 2010 15:42:03 -0600, Pszemol wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Nie nie - mnie tylko interesuje jak sa zrobione uszczelnienia.
>> Dobre cholery sa.
>> Pompa wody tez dosc dobrze uszczelniona, "sprezyny gazowe"
>> tez .. choc u mnie klapa juz opada zima ..
>
>Akurat wodę i inne ciecze łatwiej uszczelniać niż gaz :-)
>Jestem pewny że doszukasz się w sieci materiałów opisujących
>konstrukcję rozwiązań uszczelniających freon :-)
No, moze to i pomysl, w patentach poszukac.
Swoja droga dobrze ze przypomniales, musze odszukac jedna beztarciowa
uszczelke ..
>>>> Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci zimne,
>>>> ale czy wystarczajaco ? :-)
>>>Do tego służyć może fajny termometr, np. taki kieszonkowy jak ten:
>>>http://www.amazon.com/Interdynamics-TH-30-1-75-Co
nditioning-Thermometer/dp/B002G1UNQM/ref=sr_1_5?s=au
tomotive&ie=UTF8&qid=1267471406&sr=1-5
>>
>> Ale jaka jest prawidlowa w mondeo i co zrobic jak sie okaze ze moja
>> nie wyrabia ? :-)
>
>To nie jest tak że jest jakaś magiczna prawidłowa temperatura...
No to po cholere mi taki przyrzad, po ktorym nadal nic nie bede
wiedzal ? :-)
A te cisnienia w klimie to jakie maja byc ?
J.
-
80. Data: 2010-03-01 23:23:10
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzcego w klimatyzacji
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 1 Mar 2010 15:11:04 -0600, Pszemol wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> A tak w ogole to sie doczytalem paru rzeczy:
>> -puszki R134a nie mozna kupic w Wisconsin,
>> a wkrotce chyba bedzie zakaz i w Kaliforni.
>
>Ja mieszkam w Illinois :-P
>
>> -za rok w EU R134a przestanie byc uzywany.
>I co będzie używane zamiast niego?
>
>Gdzie o tym czytasz? Podasz link?
U zrodla :-) http://en.wikipedia.org/wiki/R134a
>> I cos mi sie wydaje ze przy okazji zmienia koncowki, zeby sie nie dalo
>> pomylic :-)
>
>A z pewnością... Ale co to zmienia ?
Zeby nie placic 150 zl za uzupelnienie klimy trzeba kupic narzedzi za
150zl, ktore w nastepnym samochodzie juz sie nie przydadza :-)
J.