    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 15:27:30 -0600

    "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hmh8v6$t0c$1@inews.gazeta.pl...
    > zycie to nie bajka i zadko ww warunki sa spelnione

    :-)

    > warto co jakis okres sprawdzic czy w ukladzie jest odpowiednia ilosc
    > czynnika chlodzacego

    Dokładnie. Tak samo jak warto co jakiś czas sprawdzić czy w oponach
    masz dobre ciśnienie.

    > czynnik ten jest tak tani (ok 35 pln za kg - a w uklad zadko wchodzi
    > wiecej niz 1,2 kg) ze przy stwierdzeniu ubytku wymienia sie go calkowicie
    > ale nie dlatego ze jest zuzyty a dlatego ze latwiej jest napuscic go wg
    > agi - wczesniej usuwajacac go z ukladu do zera i robiac proznie w
    > ukladzie
    > niz dopuszczac po trochu aby uzyskac odpowiednie cisnienie na ssaniu i
    > tloczeniu

    Jasne, ale amator nie ma zwykle w garażu maszyny do recyklingu
    freonu ani pompy próżniowej więc w razie stwierdzenia małego
    ubytku freonu odessanie go i załadowanie od nowa nie wchodzi
    w grę, chyba że odwiedzimy fachowy warsztat. Uzupełnienie R134a
    z puszki może jednak w tani sposób zwiększyć wydajność klimy
    z taką małą nieszczelnością.

    > b wazne jest smarowanie sprezarki - ja co roku dodaje 50-100 ml oleju -
    > koszt maly a jest pewnosc ze kompresor sie nie zatrze

    Że co??? Co roku DODAJESZ 100ml oleju???
    Czyli mając auto 10 lat będzie miało w sprężarce ponad litr oleju??
    To gdzie się tam freon zmieści?????

    Jakie rozumowanie prowadzi Cię do wniosku że musisz DODAĆ olej???
    Przecież nawet przy niewielkiej nieszczelności nie tracisz oleju tylko
    sam freon (czy też nowszy R134a). Olej zostaje w większości w systemie.

    > pewnie warto co jakis czas wymienic olej na nowy

    Następny co podchodzi do obsługi samochodu rekreacyjnie :-)))

    Warto to co jakiś czas samochód wymienić na nowy :-)))