eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowoRe: Wymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowo
    Date: Mon, 14 Jun 2010 15:28:25 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <hv0oed$8jr$1@news.net.icm.edu.pl> <hv2d3t$ia7$1@inews.gazeta.pl>
    <hv5b88$g3p$1@news.task.gda.pl> <hv611j$3c1$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-96-243.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1276547411 8829 76.217.96.243 (14 Jun 2010 20:30:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Jun 2010 20:30:11 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <hv611j$3c1$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288974
    [ ukryj nagłówki ]

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    news:hv611j$3c1$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > news:hv5b88$g3p$1@news.task.gda.pl...
    >>W dniu 2010-06-13 12:49, Kuba (aka cita) pisze:
    >>
    >>> (gdziesz wyczytalem ze z szybkośćią ok 10-15% na rok)
    >>>
    >>
    >> Pierwsze słyszę, żeby auto od nowości po 7 latach straciło czynnik! :D
    >>
    >> Nie czytaj lepiej tych brukowców.
    >
    > po 7 latach to bty tam było 0 czynnika.
    > Klima przestanie dzialać, gdy czynnika będzie mniej niż 60-70%
    >
    > ps. oczywiście, że nie zawsze czynnik musi uciekać z taką prędkością, ale
    > mozna założyć, ze w samochodzie nienowym ... wartość ubytku może
    > dochodzić nawet do takich ilości.

    Jeszcze raz powtórzmy - te 10% rocznie to nie jest coś związane
    z normą wycieków w używanych autach - bzdura...
    Te 10-15% to jest limit przy którym jeszcze się nie opłaca robić
    remontu klimy z szukaniem wycieku, wymianą komponentów, itp...
    Klient przyjedzie co rok-dwa na "doładowanie", skasujemy go i git.

    Jak mu ucieka więcej niż te 10% to dwu sezonów nie wytrzyma
    bez doładowania i trzeba go skasować więcej bo po porządnej
    naprawie nie wróci przez 10 lat i skończy kaczka znosić złote jajka...

    W nietłuczonym aucie klima nie ma prawa przeciekać w zauważalny
    sposób. Latami całymi auto jeździ bez jakiegokolwiek serwisu klimy.
    Tak jak pisałem wcześnie - mam 7 letnią hondę accord do której
    nikt do klimy nie zaglądał poza wymianą filtra kabiny i chłodzi aż miło.
    I to jest standard w używanych autach nietłuczonych.

    Jeśli auto było tłuczone to może mieć uszkodzenia klimy i złą
    szczelność. Jeśli była klima naprawiana, wymieniana sprężarka
    czy coś innego - też mogł ktoś zapieprzyć szczelność...
    Wyciek 10-15% na rok nie jest normą - to jest nieszczelna klima
    którą się co roku łata przez dolewkę czynnika zamiast uszczelnić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: