eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowoRe: Wymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowo
  • Data: 2010-06-14 22:28:25
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego klimatyzacji - czy prawidłowo
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    news:hv611j$3c1$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > news:hv5b88$g3p$1@news.task.gda.pl...
    >>W dniu 2010-06-13 12:49, Kuba (aka cita) pisze:
    >>
    >>> (gdziesz wyczytalem ze z szybkośćią ok 10-15% na rok)
    >>>
    >>
    >> Pierwsze słyszę, żeby auto od nowości po 7 latach straciło czynnik! :D
    >>
    >> Nie czytaj lepiej tych brukowców.
    >
    > po 7 latach to bty tam było 0 czynnika.
    > Klima przestanie dzialać, gdy czynnika będzie mniej niż 60-70%
    >
    > ps. oczywiście, że nie zawsze czynnik musi uciekać z taką prędkością, ale
    > mozna założyć, ze w samochodzie nienowym ... wartość ubytku może
    > dochodzić nawet do takich ilości.

    Jeszcze raz powtórzmy - te 10% rocznie to nie jest coś związane
    z normą wycieków w używanych autach - bzdura...
    Te 10-15% to jest limit przy którym jeszcze się nie opłaca robić
    remontu klimy z szukaniem wycieku, wymianą komponentów, itp...
    Klient przyjedzie co rok-dwa na "doładowanie", skasujemy go i git.

    Jak mu ucieka więcej niż te 10% to dwu sezonów nie wytrzyma
    bez doładowania i trzeba go skasować więcej bo po porządnej
    naprawie nie wróci przez 10 lat i skończy kaczka znosić złote jajka...

    W nietłuczonym aucie klima nie ma prawa przeciekać w zauważalny
    sposób. Latami całymi auto jeździ bez jakiegokolwiek serwisu klimy.
    Tak jak pisałem wcześnie - mam 7 letnią hondę accord do której
    nikt do klimy nie zaglądał poza wymianą filtra kabiny i chłodzi aż miło.
    I to jest standard w używanych autach nietłuczonych.

    Jeśli auto było tłuczone to może mieć uszkodzenia klimy i złą
    szczelność. Jeśli była klima naprawiana, wymieniana sprężarka
    czy coś innego - też mogł ktoś zapieprzyć szczelność...
    Wyciek 10-15% na rok nie jest normą - to jest nieszczelna klima
    którą się co roku łata przez dolewkę czynnika zamiast uszczelnić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: