  • 71. Data: 2010-03-01 22:50:11
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
    news:hmha5n$4je$1@inews.gazeta.pl...

    > Przeczytaj moje zdanie raz jeszcze.
    > Tym razem powoli.

    To Ty się zastanów co oznacza wymiana i w jaki sposób może
    być skrótem czegokolwiek dotyczącego uzupełniania...

    > I jeszcze raz wróć do mego zdania.
    > (bo ja wszędzie spotykam informacje o kontroli i uzupełnianiu - nie o
    > wymianie.

    Ja napisałem że nie potrzebna jest wymiana Ty napisałeś
    że jest to odmienne od powszechnie dostępnych informacji.
    Jak nie chcesz być źle zrozumianym to dbaj o to aby poprawnie
    formułować swoje wypowiedzi.

    > Użyj gógli, Luke.

    Ja wiem że żaden producent samochodów nigdzie nie zaleca
    okresowej wymiany płynów w klimatyzacji. Nie muszę używać
    googli do udowadniania Tobie że masz urojenia...
    Jak zresztą proponowałbyś użyć googli do wykazania że
    czegoś nie ma? :-))

    > I piszą tam, by nie dokonywać sprawdzania i uzupełniania?
    > (wróć raz jeszcze do mego zdania z początku)

    Przeczytaj uważnie temat wątku i już nie będziesz miał wątpliwości
    który z nas nie pisze na temat.

  • 72. Data: 2010-03-01 22:53:14
    Temat: Re: Wymiana czynnika chlodzacego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > w silniku tez oleju nie wymieniasz ?
    > olej w sprezarce trzeba uzupelniac i wymieniac co jakis okres !!!

    Twoje rozumowanie jest nielogiczne...

    Nie ma zadnego zwiazku z koniecznoscia wymiany oleju w silniku
    a wymiana oleju w sprezarce. Tylko ktos bez elementarnej wiedzy
    o technice samochodowej moze takie powierzchowne i nieprzemyslane
    polaczenia porobic i wyciagnac idiotyczne wnioski.

    Proponuje zastanowic sie powoli jakie sa przyczyny dla koniecznosci
    wymiany oleju w silniku i do czego on sluzy w silniku i jak sie to
    porównuje do pracy sprezarki w szczelnie zamknietym ukladzie
    chlodniczym pracujacym w zupelnie innych temperaturach i innym
    skladzie olejów bez kontaktu ze spalinami i wilgocia.

  • 73. Data: 2010-03-01 22:55:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > jakie masz cisnienie po stronie ssania przy pracujacej klimie ?

    Około 2 barów, mniej więcej tyle co w napompowanej oponie.
    A czemu pytasz, Watsonie? :-)

  • 74. Data: 2010-03-01 22:59:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > leczysz sie sam ?
    > dom sam zbudowales ?
    > auto sam naprawiasz ?
    >
    > geniusz czy jak ?

    Nie, nie kwestionuję potrzeby istnienia fachowców.
    Ja tylko zalecam większą samodzielność w obsłudze samochodu.
    Każdy z nas pewnie sam umie wymienić spaloną żarówkę...
    i nie pojechałoby z tym problemu do warsztatu, prawda?
    A przecież wymiana żarówki może być stosunkowo trudna,
    zwłaszcza w małym samochodzie gdzie wszystko pod maską
    jest poupychane pod sam zderzak...
    Wymieniał ktoś żarówkę w Pandzie??? To wiecie o czym mówię :-)
    Dlatego warto się trochę samodzielności samochodowej nauczyć
    aby nie jechać do warsztatu z każdą pierdółką - klimy nie naprawiają
    jacyś geniusze, jest to układ w aucie jak każdy inny, ma swoje
    ciekawostki i warto o nich wiedzieć. Większośc prostych rzeczy
    każdy kierowca sobie sam zrobi w swoim aucie - sprawdzenie
    ciśnienia w klimie i ewentualne doładowanie gazu jest jedną z nich.

  • 75. Data: 2010-03-01 23:01:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > jezeli w ukadzie jest woda proznia moze jej nie usunac
    > dlatego sosujemy plukanie azotem

    Jesteś w błędzie! :-) Jeśli w układzie jest próżnia przez jakiś
    konkretny czas to mamy praktycznie PEWNOŚĆ że nie ma w
    nim nawet kapki, małej kropelki wody. Gdybyś uważał na lekcjach
    fizyki w szkole to wiedziałbyś dlaczego jesteś w błędzie... ;-)

    > a nie taniej byloby napompowac w uklad powietrza ?
    > tyle ze w powietrzu jest woda !!!
    > dlatego dajemy azot

    Jesteś w błędzie. Test sprężonym azot nie do tego służy.

  • 76. Data: 2010-03-01 23:03:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > pewnie zaczyna sie od 100 pln

    Czyli dużo więcej niż gadżety niezbędne do wykonania tego samemu.
    A więc opłaci się inwestycja zakupu już po pierwszym teście!

    > ale zbadanie szczelnosci + wymiana oleju i czynnika sporo wiecej
    > a gdy maja juz rozbebeszyc deske rozdzielcza aby znalesc
    > nieszczelnosc to woerek $

    Nie mówimy o tak poważnych naprawach... tylko o diagnostyce.

  • 77. Data: 2010-03-01 23:06:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > tyle ze spr cisnienia w oponach mozna dokonac na stacji cpn za pomoca
    > mnometra za friko

    Ja mogę sobie sprawdzić ciśnienie w klimie za pomocą manometra
    w domu za friko.

    > olej sie zuzywa i tyle
    > nie mam 10cio letniego auta :)))

    Skąd wnioskujesz o zużywaniu się oleju?????
    Sam to sobie wymyśliłeś czy gdzieś te bzdury wyczytałeś?

    Oleju w klimie NIE UBYWA i nie należy do dolewać profilaktycznie!!!!

    > uwiez mi ale olej moze uciec z ukladu wraz z czynnikiem chlodzacym

    Może, jak najbardziej "może", jak nieszczelność jest bardzo duża
    np rurka ucięta kombinerkami :-))) ale zwykle nie ulatuje tylko zostaje.

    > i robie to jak najczesciej, a raczej jak tylko mi na to stan srodkow na
    > koncie pozwoli

    Czy osoba kupująca od Ciebie auto wie, że dolewałeś do klimy oleju?? :-)

  • 78. Data: 2010-03-01 23:08:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ciezko wymienic filtr bez usuniecia czynnika z ukl

    Ciężko wymienić fitr przeciwpyłkowy bez usuwania czynnika chłodzącego z
    układu? Możesz podać przykład samochodu, w którym trzeba usuwać czynnik
    chłodzący zanim wymienisz fitr przeciwpyłkowy? Sorry, ale to jakaś
    piramidalna bzdura jest...

    --
    Yogi(n)

  • 79. Data: 2010-03-01 23:14:10
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Mar 2010 15:42:03 -0600, Pszemol wrote:

    >Akurat wodę i inne ciecze łatwiej uszczelniać niż gaz :-)
    >Jestem pewny że doszukasz się w sieci materiałów opisujących
    >konstrukcję rozwiązań uszczelniających freon :-)

    No, moze to i pomysl, w patentach poszukac.

    Swoja droga dobrze ze przypomniales, musze odszukac jedna beztarciowa
    uszczelke ..

    nditioning-Thermometer/dp/B002G1UNQM/ref=sr_1_5?s=au
    tomotive&ie=UTF8&qid=1267471406&sr=1-5

    >To nie jest tak że jest jakaś magiczna prawidłowa temperatura...

    No to po cholere mi taki przyrzad, po ktorym nadal nic nie bede
    wiedzal ? :-)

    A te cisnienia w klimie to jakie maja byc ?

    J.

  • 80. Data: 2010-03-01 23:23:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    U zrodla :-) http://en.wikipedia.org/wiki/R134a

    >A z pewnością... Ale co to zmienia ?

    Zeby nie placic 150 zl za uzupelnienie klimy trzeba kupic narzedzi za
    150zl, ktore w nastepnym samochodzie juz sie nie przydadza :-)

    J.