  • 1. Data: 2011-03-07 23:04:49
    Temat: Wymiana aku do laptopa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam akumulatora do laptopa Toshiby.
    Oryginał ma model PA3537U-1BRS.
    9 ogniw litowo jonowych, 4000mAh.

    Oryginał od Toshiby kosztuje 120-130 dolców.
    Zamienniki "noname" kosztują od 40-70parę dolców.
    Czyli 1/3-1/2 ceny oryginału.

    Czy warto kupować oryginał Toshiby czy ogniwa
    będą praktycznie takie same w zamiennikach?

  • 2. Data: 2011-03-08 15:38:28
    Temat: Re: Wymiana aku do laptopa
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 08.03.2011 00:04, Pszemol pisze:
> [...]
    > Czyli 1/3-1/2 ceny oryginału.
    >
    > Czy warto kupować oryginał Toshiby czy ogniwa
    > będą praktycznie takie same w zamiennikach?

    Z moich doświadczeń (jeden F-S Amilo, jeden Lenovo ThinkPad)
    wynika, że oryginalna bateria producenta działa poprawnie od
    dwóch do czterech lat, a zamiennik innej firmy - od roku do
    dwóch.

    Biorąc pod uwagę, że komfort pracy, choć niemierzalny finan-
    sowo, ma też swoją cenę, przy cenie rzędu 50% oryginalnej
    baterii nie bawiłbym się już w zamienniki. Ewentualnie można
    ryzykować przy cenie rzędu 30%.

    Oczywiście, nikt niestety nie zagwarantuje, że sprzedawane
    przez producenta komputera baterie do starego modelu nie bę-
    dą też marnymi zamiennikami z inną nalepką. Dłuższej gwaran-
    cji na baterie niestety nikt nie daje :/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-03-08 19:44:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" i...@p...onet.pl

> [...]

    > Czyli 1/3-1/2 ceny oryginału.

    > Czy warto kupować oryginał Toshiby czy ogniwa
    > będą praktycznie takie same w zamiennikach?

    IMO żadna różnica pomiędzy firmowym i nołnejmowym,
    o ile wewnątrz są ogniwa Sanyo made in Japan. :)

    Ja w Esprimo F-S z zużycia 76% doszedłem do 56% dzięki
    pełnym rozładowywaniom i pracy na akumulatorze.

    Netbook mam od 04 października ubr. i ładuję czasami parę
    razy dziennie do pełna, a mimo tego mam ponoć (NHC) 3% zużycia.
    Notebook (12 sierpnia 2008 roku) zużył się do 76% mimo rzadkiego
    używania.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-03-09 20:58:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:il60vs$djp$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pszemol" i...@p...onet.pl

    > IMO żadna różnica pomiędzy firmowym i nołnejmowym,
    > o ile wewnątrz są ogniwa Sanyo made in Japan. :)

    Ale tego nie wiemy przed zakupem co jest w środku, nie?

> [...]
    > razy dziennie do pełna, a mimo tego mam ponoć (NHC) 3% zużycia.
    > Notebook (12 sierpnia 2008 roku) zużył się do 76% mimo rzadkiego

    Jaki to ile masz % ma związek z omawianym tematem?

  • 5. Data: 2011-03-09 21:02:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <R...@p...pl> wrote in message

    > Z moich doświadczeń (jeden F-S Amilo, jeden Lenovo ThinkPad)
    > wynika, że oryginalna bateria producenta działa poprawnie od
    > dwóch do czterech lat, a zamiennik innej firmy - od roku do
    > dwóch.

    Wykluczasz związek z samą nowością laptopa i "oszczedzaniem"
    nowego i "nieoszczędzaniem" go jak się już zestarzeje? :-)
    Albo z faktem że w miarę starzenia się laptop może brać ciut
    więcej prądu? Albo jeszcze czymś innym, inną niewiadomą?

> [...]
    > dą też marnymi zamiennikami z inną nalepką. Dłuższej gwaran-
    > cji na baterie niestety nikt nie daje :/

    No właśnie odwiedziłem witrynę Toshiby i w komentarzach
    do baterii dla mojego lapka wyczytałem same niepochlebne
    opinie... Jakkolwiek byłbym w stanie zapłacić te $120-130 gdybym
    wiedział że na 100% w środku są inne, lepsze ogniwa niż w noname
    to jednak nie mam tej pewności i się wacham.

  • 6. Data: 2011-03-10 16:54:43
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.03.2011 22:02, Pszemol pisze:
    > Wykluczasz związek z samą nowością laptopa i "oszczedzaniem"
    > nowego i "nieoszczędzaniem" go jak się już zestarzeje? :-)

    Wykluczam. Wręcz przeciwnie, drugą baterię oszczędzałem jak
    wszyscy diabli chcąc na jak najdłuższy okres rozłożyć wydatek,
    a i tak padła w 2x krótszym czasie. A w przypadku ThinkPada
    użytkownik używał komputera dokładnie tak samo, jak przed
    wymianą.

    > Albo z faktem że w miarę starzenia się laptop może brać ciut
    > więcej prądu? Albo jeszcze czymś innym, inną niewiadomą?

    Nie bierze aż tyle więcej prądu. Nawet, jeżeli się uwzględni
    na przykład dłuższą pracę wentylatora z powodu zakurzenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-03-10 19:33:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" i...@p...onet.pl

    > Jaki to ile masz % ma związek z omawianym tematem?

    W obu paczuszkach są identyczne ogniwa -- jeden akumulator
    padł szybko, drugi dobrze trzyma się. Jeden komputerek
    przegrzewa się, drugi nie. Jeden był zasilany z gniazdka,
    drugi z baterii... Częste rozładowywanie do zera przywraca
    trochę pojemności...

    Jaki ma związek? Ano taki, że trudno wróżyć (jak RS)
    z używania dwóch komputerów, jaki akumulator jest lepszy.

    Ja niestety też mam tylko dwa -- kupię kolejny, ale wtedy
    dopiero, gdy jakiś tani będzie miał USB3...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Auchan sprzedaje Iomegę 500 GB 2.5 cala (zewnętrzny
    oczywiście, z USB2) za 159 złotych. :)