    From: "juzek" <32455456787346764362657653>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylewanie kondensatorow
    Date: Fri, 2 Mar 2012 13:52:49 +0100

    Użytkownik "Jerry1111" napisał:
    > Masz dwa zjawiska. Korozja jest odpowiedzialna za wyciek elektrolitu,
    > natomiast rozformowanie kondensatora odpowiedzialne jest za jego mocne
    > grzanie (albo 'strzal' po wlaczeniu). Kondensatory daje sie 'reformowac'
    > podnoszac im powoli napiecie. Pewien magik z bylej Elwy nawet mi kiedys
    > wytlumaczyl jak podnosic napiecie formujace (mielismy bagaznik 5 letnich
    > rozformowanych elektrolitow od nich) i odrzuty nam wyszly mniej niz 5%.

    Chcąc kupić jakiś większy kondensator elektrolityczny na większe napięcie
    (np 100-1000uF/100-400V) i czytając ich dokumentację zastanowił mnie taki
    parametr jak czas życia około 2000h,
    zastanawia mnie nie tylko skąd taka niska żywotność, ale to czy to jest czas
    pracy, czy całkowity czas życia niezależnie czy kondensator pracuje czy
    odpoczywa?