  • 41. Data: 2024-06-15 13:59:07
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.06.2024 13:21, Marek wrote:

    > Jak już wcześniej pisałem informacja typu "przerwa na 40m" nic mi nie
    > mówi bo mój kabel meandruje po różnych dziwnych kształtach, mierzenie
    > odległości byłoby kłopotliwe. Lepiej iść wzdłuż i wskazać "o tu".

    To był przykład na pecha przy pomiarach i nie ma nic wspólnego z twoim
    przypadkiem. Z resztą przy pojedynczym przewodzie reflektometr się nie
    sprawdzi.
    W twoim najpierw próbował bym podać jakieś wyższe napięcie na końce
    kabla - możliwe, że tą przerwę przebije i zespawa przynajmniej na jakiś
    czas.
    Albo faktycznie w mokry dzień podać jakiś sygnał na kabel względem
    uziemiania (np. ze wzmacniacza audio - Chylińska - Znajdę Cię..) i
    szukać szpilką z słuchawkami. Albo między końce przewodu nawet - też
    powinno coś być słychać.

    Gdzie to jest? W przyszłym tygodniu będę jechał przez pół Polski to może
    akurat po drodze.

    --
    Mirek