    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Date: Tue, 11 Jun 2024 09:14:19 +0200

    W dniu 11.06.2024 o 06:59, Marek pisze:

    > http://31.182.124.137/bins/przewod2.jpg
    >
    > Przewód jest z typowej linki gównolitowej (aluminium albo stal pokryta
    > miedzią), bezczelnie sprzedawany jako właśnie doziemny przewód graniczny.

    Ło! Panie! Dokąd jest nieruszona izolacja, to powinien spokojnie kilka
    lat wytrzymać. Jak mu uszkodzisz izolację to nic dziwnego, że robi się
    proszek bo wilgoć wnika do środka(linka działa jak gąbka). W zeszłym
    roku uczyniłem sobie miernik wilgotności ziemi i zrobiłem go z drutu
    miedzianego 4mm. Napięcie 1V. Po 3 miesiącach przestał działać a jak
    odkopałem miejsce to był tylko zielony proszek z miedzi na jednej z
    "elektrod":D Drut 4mm zniknął :D Następny miernik zrobiłem z 2 starych
    widelców ze stali nierdzewnej. Ten trzyma dobrze.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>