-
11. Data: 2011-12-30 18:04:46
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: arturs <n...@m...mnie.tu>
W dniu 2011-12-30 12:04, Ghost pisze:
>
> Moze napisz jaki chcesz uzyskac cel i co to znaczy za szybko.
celem nadrzędnym jest zaprzestanie niszczenia samochodów firmowych przez
fantazyjną jazdę przez debili, którzy nie szanują nie swojego mienia..
jak samochody jeżdżą 24 godziny na dobę i mają kilku kierowców to
wiadomo że nie ma nigdy winnego jak coś się urwie itp.
za szybko to znaczy niewspółmiernie do warunków panujących na drodze -
czyli jak mam odczyt typu wstrząs to sygnał że za bardzo trzęsie.. a jak
w czasie kilku sekund odczyty powtórzą się to zapisze mi się to w
pamięci - z prędkością, pozycją geograficzną itp. wiadomo że jak jedzie
się szybko to można czasem się nadziać na jakiś wybój itp. ale zdarzają
się kierowcy co firmowym autem potrafią wpakować się 80km/h na próg
zwalniający i potem dziwić się że coś się urwało.. i o takie sytuacje mi
chodzi.. wiadomo że czasem trzeba wjechać na polną czy leśną drogę ale
to nie powód żeby po niej jeździć 70 km/h..
więc to mogłaby być zależność prędkość i maksymalne wychylenia - coś
takiego..
mam nadzieję że jasno napisałem o co chodzi..
Pozdrawiam
-
12. Data: 2011-12-30 22:01:50
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
news:jdkug3$456$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-12-30 12:04, Ghost pisze:
>>
>> Moze napisz jaki chcesz uzyskac cel i co to znaczy za szybko.
>
> celem nadrzędnym jest zaprzestanie niszczenia samochodów firmowych przez
> fantazyjną jazdę przez debili, którzy nie szanują nie swojego mienia.. jak
> samochody jeżdżą 24 godziny na dobę i mają kilku kierowców to wiadomo że
> nie ma nigdy winnego jak coś się urwie itp.
[ciach]
> mam nadzieję że jasno napisałem o co chodzi..
Teraz tak.
Wiec nie apteka. Proponuje tylko rejestrowac intensywnosc wstrzasow wraz z
predkoscia/przyspieszniem liniowym pojazdu jako calosci.
Nastepnie analiza calosci przez _porownanie_ stylu jazdy roznych kierowcow.
Wtedy wyjdzie kto _najbardziej_ niszczy sprzet:
Nalezy uwzglednic zarowno sama predkosc jazdy, jej gwaltowane zmianiy
(bezsensowne przyspieszanie i w krotkim czasie potem hamowanie), jak i samo
telepanie pojazdem z uwzglednieniem predkosci.
Na poczatek wystarczy porownywac kierowcow, z czasem da sie zbudowac baze
danych z najgorszymi wynikami i wowczas mozna juz porownywac kierowce z
danymi wzorcowymi.
-
13. Data: 2012-01-04 22:02:38
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: "Feromon" <f...@w...pl>
Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
news:jdin5t$9s$1@inews.gazeta.pl...
> Witam..
> Mam małe pytanko, dłubię sobie taki mały komputerek samochodowy...
> dysponuję kilkoma sztukami akcelerometru LIS35..
> wszystko działa ładnie po i2c, podaje wartości przyspieszenia w 3 osiach
> itp..
> czy może ktoś podrzucić pomysł na to jak wykryć że jadący pojazd właśnie
> jedzie po dziurach lekko za szybko, prędkość mam podaną z GPSu
> podłączonego o RSie więc to nie problem.. założenia są takie, że moduł
> jest zamontowany w miarę sztywno w aucie (przykręcony lub magnetycznie)
> ale w pozycji "dowolnej" - czyli nie będzie poziomowany/kalibrowany itp.
> jedyne co jest pewne to to, że można pobrać wartości "początkowe" jak
> samochód stoi (po włączeniu zapłonu, albo jak prędkość jest zerowa) -
> czyli można zebrać z poszczególnych osi wartości startowe.. dodatkowo
> chyba można założyć że jak prędkość samochodu jest odpowiednio duża
> (80-100km/h) to samochód jedzie raczej bez wstrząsów..
> do dyspozycji mam sporo flesza w procesorze/ ramu też raczej nie zabraknie
> więc można po każdym uruchomieniu modułu np. zapisywać wartości "zerowe" -
> choćby po to żeby sprawdzić czy pozycja zerowa jest nie zmieniona od
> ostatniej..
> i tu pytanie - jak to przeliczać żeby stwierdzić że auto jedzie po
> wybojach lekko "przeginając" - czyli jedzie wolno po dziurach to jest ok,
> jak po takich samych dziurach będzie jechał trochę za szybko to żeby była
> jakaś sygnalizacja że amortyzatory krzyczą ;)
> aha - dopuszczalne jazdy testowe ;)
Ja mam taki czujnik w uszach. Jak amortyzatory krzyczą "dupdup" to zwalniam.
Takie czujniki amorków maja na stacjach diagnostycznych, sprawdzających ich
odpowiedź na wyboje.
Do tego mam optyczny wykrywacz wybojów sterowany mózgiem.
Chyba nie trudno skojarzyć czujnik dobijania amorków z czujnikiem prędkości
i GPS.
Feromon
-
14. Data: 2012-01-04 22:06:16
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: "Feromon" <f...@w...pl>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
news:4efe34d2$0$1186$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
> news:jdkug3$456$1@inews.gazeta.pl...
>>W dniu 2011-12-30 12:04, Ghost pisze:
>
> Na poczatek wystarczy porownywac kierowcow, z czasem da sie zbudowac baze
> danych z najgorszymi wynikami i wowczas mozna juz porownywac kierowce z
> danymi wzorcowymi.
>
Amortyzatory nie zależą w żaden sposób od KIEROWCY.
Albo dostają w dupę na wybojach, albo nie.
Feromon
PS. Czy wiecie, jakie samochody wjeżdżaja na wysokie krawężniki bez
problemu?
ODPOWIEDŹ: służbowe....
-
15. Data: 2012-01-05 13:39:09
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4f04cd5f$0$1463$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
> news:4efe34d2$0$1186$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
>> news:jdkug3$456$1@inews.gazeta.pl...
>>>W dniu 2011-12-30 12:04, Ghost pisze:
>>
>> Na poczatek wystarczy porownywac kierowcow, z czasem da sie zbudowac baze
>> danych z najgorszymi wynikami i wowczas mozna juz porownywac kierowce z
>> danymi wzorcowymi.
>>
>
> Amortyzatory nie zależą w żaden sposób od KIEROWCY.
> Albo dostają w dupę na wybojach, albo nie.
Ale polemizujesz czy sie zgadzasz?