    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 10 Sep 2012 02:51:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wykrywacz gorących spalin?
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 11:07:25 UTC+2 użytkownik Waldemar Krzok
    napisał:

    > Najlepiej byłoby zmierzyć z jakimi
    > temperaturami masz to czynienia, a dopiero potem grzebać w przydasiach.

    Piec dopiero w drodze, więc nie zmierzę tego, ale do tego samego komina miałem
    jeszcze w czasie budowy wstawioną tanią blaszaną kozę z cienkościennymi rurami
    spalinowymi, to te, jak się w kozie mocno rozpaliło, rozgrzewały się do czerwoności.
    Tu bedą rury grubościenne, więc pewnie aż tak się nie rozgrzeją, niemniej wkład w
    takim piecu kaflowym ma też większa moc, niż blaszana koza. Tak, czy tak, jeśli
    przyjąć przysłowiowe rozgrzewanie rury "do czerwoności" jako górną granicę, byłaby to
    temperatura rzędu 400-500 stopni o ile dobrze szacuję.

    Przekładka oczywiście opóźniłaby reakcję (myślę, że nie byłoby to jakimś strasznie
    wielki problemem dla takiego zastosowania), ale bardziej liczyłem na to, że jeśli
    byłaby ona nieodizolowana termicznie od otoczenia, jej temperatura byłaby jakąś
    wypadkową między chłodzącym ją powietrzem, a grzejącą przez np. gruby placek
    piecowego silikonu rurą.

    J.