    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?
    Date: Sat, 14 Dec 2013 14:16:33 +0000 (UTC)

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wiem.
    > Rocznie jakieś 500 tys trupów, od 2004 roku to będzie jakieś 5
    > milionów, a Ty ich nie zauważasz......
    > Tylko współczuć.

    Trudno zauwazyc to na ulicy bo to temat raczej statystyki niż oglądania.
    Przykładowo ja widze, ze poznikały maluchy, fiaty 125 itp. Takie samochody,
    nawet jak kilkuletnie, powiekszały ilośc trupów.
    No i trzeba sie zastanowic - czy nieźle wyposazone auto sprowadzone z
    zagranicy i mające 10 lat jest gorsze lepsze niz np. jakas kilkuetnia
    corsa, panda czy seicento.

    Ale teoretycznie masz racje.
    Statystycznie (zalazłem porównanie 2004 do 2010) % samochodów powyzej 15
    lat zwiekszył sie z 37,5 do 44,8%.

    Inne informacje to ze w innych krajach UE sredni wiek samochodu to 8 lat.
    http://www.motofakty.pl/artykul/sredni-wiek-samochod
    u-w-polsce-przekracza-
    15-lat.html

    Ale np. w USA prawie 12 alt.

    W Polsce 15,5.

    Oficjalnie...

    Tylko czy to nie ty pisałeś, ze obecnie w CEPIKu jest pol miliona
    samochodów ktorych nie ma?

    Tu ciekawa odpowiedz;
    http://www.sdcm.pl/index.php/artykuly/133-przymus-no
    wego

    W szczególności:
    Z badań GiPA* wynika, że średni wiek samochodów osobowych w Polsce (dane za
    rok 2011) wynosi 11,47 roku, a średni wiek pojazdów użytkowych do 3,5 t
    jest jeszcze niższy. Ustalenia te potwierdzają również badania
    przeprowadzone przez inne ośrodki. Wedle ich wyników średni wiek aut w
    Polsce mieści się między 11 (wg MotoFocus) a 12 lat (EurotaxGlass's). Z
    kolei na stronie internetowej Samar przeczytać można, że ,,ze względu na
    fakt, iż część aut pomimo istnienia w bazie danych, nie istnieje już na
    rynku, szacowany rzeczywisty średni wiek samochodu oscyluje pomiędzy 11 a
    12 lat".