  • Data: 2013-12-13 16:20:53
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Dec 2013 09:03:24 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Ty naprawdę jesteś do tego bardzo przywiązany, a *rzeczywistość* mówi
    > coś zupełnie przeciwnego. Papier owszem, powinien być odzwierciedleniem
    > rzeczywistości, ale on w większości nie jest do niczego potrzebny.

    Moim zdaniem zawsze będzie potrzebny. Nawet najlepsze systemy
    informatyczne, jakkolwiek zabezpieczone i obsługiwane lubią od czasu do
    czasu generować przerwy w dostępie do danych. Wtedy ten "papier" się
    przydaje. Patrz ostatnie awarie w różnych większych lub mniejszych
    bankach powodujące ogólny lament społeczny.

    > Szczególnie, że mowa o unieważnianiu dokumentów ważnych bezterminowo.
    > Takie dokumenty same z siebie znikną, a wymuszanie ich wymiany w taki
    > sposób jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego itd.

    Nie uważam, żeby to było niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
    Przecież nie tracisz uprawnień, tylko ważność papieru potwierdzającego
    posianie uprawnień. Na dodatek sam twierdzisz, że ten papier jest
    niepotrzebny. No to w czym problem w takim razie?

    Śmiem twierdzić, że większość tych, którzy tak lamentują nad tym faktem,
    wymienią dokuemnty w sposób naturalny do tego 2028 roku. Dla mnie np.
    będzie to wizja dopisania jakiś tam kolejnych uprawnień.

    > LOL - po pierwsze to muszą być podstawy do kontroli, a nie bo tak.
    > Kiedyś tak bywało.

    Kiedyś to można było dostać niezapowiedziany wpierdol od miłego Pana w
    niebieskim mundurku. Całe szczęście czasy, kiedy takie praktyki były na
    porządku dziennym minęły dawno temu.

    Nadal jest masa powodów do prowadzenia rutynowych kontroli, które nie
    koniecznie muszą podobać. Jeździsz trupem? To sprawdzimy, czy masz ważny
    przegląd. Masz ksenonki, to sprawdzimy czy są dobrze ustawione. Kiepski
    powód? Mogę wymyślić na prędce kolejne 5. Nie podobają Ci się? Trudno.

    > Inna sprawa, że zupełnie nie
    > rozumiem co miałeś na myśli pisząc "prześladował szczegółową kontrolą w
    > systemie" - jakie to prześladowanie? Wszystkie dane są w systemach.

    Miałem na myśli fakt, że sprawdzanie w systemie zajmuje zazwyczaj
    znacznie więcej czasu niż sprawdzanie na podstawie samego dokumentu.
    Dlaczego służby mają traktować mnie z góry jak oszusta i sprawdzać czy
    nie ściemniam? Uważasz, że to jest normalne?

    > Ciekawe jak po prawie jazdy sprawdzisz czy
    > kierowca ma ważne uprawnienia, podobnie jak po dowodzie rejestracyjnym
    > czy samochód nie był kradziony.

    Sam fakt posiadania PJ w sensie dokumentu powinien być wystarczającym
    faktem stwierdzającym posiadanie uprawnień. To, że zdarzają się jednostki
    którym uprawnienia cofnięto, a dokumentu nie zwrócili nie zmienia tutaj
    niczego.

    Natomiast to czy samochód jest kradziony mogą stwierdzić po samych
    blachach bez jego zatrzymywania. Nie potrzeba do tego dowodu
    rejestracyjnego. Chyba, że ostatnio w okolicy zniknęła srebrna toyota
    corolla, którą właśnie jedziesz.

    Tomek