  • Data: 2010-08-16 17:24:03
    Temat: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.08.2010 17:53, MC pisze:
    > Na przykład wspomniane zapisywanie na dyski twarde. Magnetyzm z fizyki
    > plus zaawansowane algorytmy probabilistyczne. O mechanize nie wspomnę.

    Ale to *fizyka* właśnie. Podstawy tych zagadnień powinny być
    na *fizyce* prezentowane, a nie na jakimś osobnym "przedmiocie
    o sprzęcie komputerowym".

    > Tak można zrozumieć twoją opinię, że do poznania sprzętu wystarczą
    > kursy. Spróbuj wytłumaczyć na kursie osobie bez podstaw dlaczego płyta

    Do poznania sprzętu na poziomie praktycznym *wystarczą*
    kursy. Po co wyższe wykształcenie do tego?

    > do wielokrotnego zapisu potrzebuje do swojej pracy więcej energii. Ona

    To są trzy zdania w zasadzie. Osoba użytkująca komputer
    (a nie elektronik!) nie musi dokładnie znać zasad zjawiska
    fizycznego stojącego za danym procesem.

    > chciałaby wiedzieć dlaczego jej laptop raz staje a innym razem nie.

    Staje? W jakim sensie?

    > przydatność podbudowy teoretycznej w takich sytuacjach. Na jakim
    > przedmiocie na twojej uczelni wykłada się o zasadach zapisywania na
    > nośnikach optycznych? To nie jest wiedza epizodyczna.

    Na fizyce. Oczywiście nie wspomina się przy tym, że dotyczy
    to dysków optycznych, ale znając podstawy można poszukać
    sobie samemu dokładnego wyjaśnienia w książkach.

    Poza tym komu do diaska są potrzebne dokładne informacje
    o sposobie zapisywania danych na dyskach optycznych? Nawet
    ja tego nie pamiętam -- jakby mi to było potrzebne kiedykol-
    wiek, to bym znalazł w książce.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./