    From: Michał Bień <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wyjscie ze stanu wstrzymania tylko z powera
    Date: Sun, 04 Apr 2010 19:56:10 +0200

    W dniu 2010-04-04 19:14, Adramelech pisze:

    > No to lipa... Czyli nie ma możliwości?

    A jaki system u Ciebie? Pod windows7 rozwiązałem to wspomnianym już na
    poziomie OSa odhaczeniem możliwości wybudzenia komputera z uśpienia
    przez mysz i klawiaturę USB oraz PS/2. Działa OK, ale nie jest
    to rozwiązanie niezależne od systemu.

    > W biosie jest opacja ignorowania
    > urządzeń USB(np mysza mi nie włacza kompa), ale klawiature mam na PS2, i nie
    > chce jej zmieniać bo nie lubie klawiatur USB.

    jw.
    Też używam jako podstawowej klawiatury PS/2 (czyli na kablu), a
    dodatkowo starego Creative Desktop Wireless 6000 (klawiatura i mysz
    bezprzewodowa z transmiterem USB) - choćby dlatego, że wbudowany w płyty
    Asusa Splashtop nie do końca poprawnie obsługuje klawiatury USB na samym
    początku - przed wyborem aplikacji. Co kabel, to jednak kabel.

    A co do wybudzania - tyle lat już mija w PC od wprowadzenia, a nadal nie
    działa to tak jak powinno - u Ciebie i u mnie nie ma w biosie możliwosci
    ustawienia CZYM ma być dokonane wybudzanie z uśpienia - na wspomnianym
    Epoxie z 2004 r. można było sobie wybrać, włacznie z przypisaniem
    klawisza bądź ich kombinacji i było to niezależne od OSa.
    Tym bardziej dziwne dla mnie, że przecież naturalne przy klawiaturach z
    klawiszami ACPI power off, sleep i wakeup powinna być możliwośc tak
    skonfigurowania biosu, by można było obudzić komputer tylko z klawisza
    wakeup na klawiaturze (i żadnym innym by przypadkowo tego nie zrobić!)
    oraz ew. głównym przyciskiem chwilowym "power" na obudowie. Z pecetów
    robią się superpotęzne maszynki do wszystkiego, a tymczasem tak proste
    sprawy są niedopracowane - nie dziwię się niektórym ludziom, że bywają
    tym zmęczeni i porzucają pecety na rzecz mniej zazwyczaj zaawansowanych
    sprzętowo, ale bardzo dobrze rozwiązanych ergonomicznie i po prostu
    działających jak powinny rozwiązań Apple. Dotyczy to nie tylko pecetów,
    ale też np: smartphonów z windows mobile - wołowate i niedopracowane, co
    przyznał otwarcie nawet Ballmer. Jak dla mnie pierwszy i ostatni
    smartphon na WM - co to wogóle jest, by WMP po paru odsłuchaniach
    albumów "gubił się" i zaczynał ni z tego ni z owego odtwarzać je nie po
    kolei oraz gubił część utworów wrzucając je do tagów "nieznane", mimo ze
    wcześniej były dodane do biblioteki poprawnie. A WMP pod WM jest AFAIK
    jedynym (pzynajmniej był jak sprzwdzałem 2 lata temu) odtwarzaczem
    obsługującym na słuchawkach poza stereo audio device również profile
    AVRCP i HandsFree.

    /MB