  • Data: 2020-12-12 18:21:06
    Temat: Re: Wyjecie plyty CD
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-12 o 16:52, cef pisze:

    > Pisząc "panel uniwersalny" miałem na myśli też podanie
    > np jakiegoś napięcia na konkretny styk i wywołanie oddania płyty.

    Nie.
    Tam jest szyna danych po której sobie leci komunikacja z prockiem
    panela. Obsługa wyświetlacza, napisy, guziki, podświetlenie itp,
    Chyba tylko w takich chińskich podróbkach chińskich odtwarzaczy za 50
    zeta może być, że osobno guziki na złącze puścili. Ale to i tak
    nieopłacalne.

    Wysunięcie płyty najczęściej to nie taki pikuś jak w stacjonarnych.
    Silniczek najpierw napędza mechanizm blokujący hydrozawieszenie,
    następnie odblokowuje blokady przeciw wypadnięciu płyty przez szczelinę
    (albo włożeniu drugiej jak już jedna jest), a dopiero potem podnosi się
    górna płyta jednocześnie przysuwając wałeczki z obu stron do płyty aby
    ją wysunąć przez szczelinę.

    Jak zdechło, to niestety żmudna i niefajna robota z rozbieraniem radia,
    wyciąganiem mechaniki napędu z płytą (bo ciasno i nie zakręcisz niczym)
    i wyciąganie z niej płyty.

    --
    Irokez