  • 11. Data: 2010-08-05 18:27:34
    Temat: Re: Wyjazd do Czech "na chwile"
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...addr.arpa> napisał w wiadomości
    news:i3enh5$ckq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Waszyngton....

    Eee... no szacun normalnie :)

    pozdr
    lublex

  • 12. Data: 2010-08-05 18:41:59
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > A stolica Stanów Zjednoczonych to Nowy Jork, Niju Jork czy New York? :)

    Kurde... trudny teleturniej, nie potrafie wybrac :-/

  • 13. Data: 2010-08-05 22:24:29
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-05 18:04, lublex wrote:

    > A stolica Stanów Zjednoczonych to Nowy Jork, Niju Jork czy New York? :)

    Nowy Jork Mazowiecki.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2010-08-06 07:27:08
    Od: seba <s...@g...com>

    On 5 Sie, 14:35, Xiant <x...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Wybieram sie na wycieczke do czeskiego Cieszyna w Sobote polazic troche.
    > By wjechac samochodem na ich strone granicy (wiem, wiem, Shoengen,
    > granic nie ma :)) potrzebuje jakas specjalnie wyposazona apteczke,
    > winiete, zapasowe zarowki czy do czego sie tam moga jeszcze przyczepic ?
    > Pierwszy raz przekrocze samochodem granice PL, podpowiedzcie cos prosze.

    http://www.autoinfo.pl/auto-swiat/wyposazenie-aptecz
    ki-mandaty-niemieckich-policjantow-bezprawne

    W skrocie: w polskim aucie masz miec to co wymagaja polskie przepisy.
    A jesli trafisz na policjanta-debila z ambicjami to i tak dostaniesz
    mandat, ktory bedziesz odkrecal przez MSZ.

  • 15. Data: 2010-08-06 08:14:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Xiant wrote:

> [...]
    > apteczke, winiete, zapasowe zarowki czy do czego sie tam moga jeszcze
    > przyczepic ? Pierwszy raz przekrocze samochodem granice PL,

    O zawartość apteczki to się już nawet Niemcy nie czepiają (mimo
    że u nich apteczka to niczym zestaw "bypassy nie tylko dla orłów"),
    od kiedy nasi zaczęli retorsyjnie ścigać niemieckich kierowców za
    brak czegoś tam (zdaje się gaśnic), czego u siebie nie muszą mieć.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 16. Data: 2010-08-06 08:55:21
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-08-05 14:35, Xiant pisze:
> [...]
    > winiete, zapasowe zarowki czy do czego sie tam moga jeszcze przyczepic ?
    > Pierwszy raz przekrocze samochodem granice PL, podpowiedzcie cos prosze.

    Zgodnie z prawem UE samochód i wyposażenie muszą być zgodne z wymogami
    kraju, w którym pojazd jest zarejestrowany.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 17. Data: 2010-08-06 21:58:12
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pwz napisał:
    > Nie ma czegoś takiego. Cieszyn jest polski.

    Cieszyn jest polski, ale Cesky Tesin (sorry za brak czeskich znaków
    diakrytycznych) jest czeski.

  • 18. Data: 2010-08-06 22:24:40
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-08-06 21:58, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Cieszyn jest polski, ale Cesky Tesin (sorry za brak czeskich znaków
    > diakrytycznych) jest czeski.

    Nope. Jest polski, tylko znajduje się pod czeską jurysdykcją.
    pwz

  • 19. Data: 2010-08-06 22:35:01
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nope. Jest polski, tylko znajduje się pod czeską jurysdykcją.
    > pwz
    Na szczęście tylko częściowo.
    za www.cieszyn.pl:

    Cieszyn, miasto położone na granicy Polski i Czech może się poszczycić
    bardzo długą i skomplikowaną historią. Według legendy miasto zostało
    założone w 810 r., przez trzech synów KRÓLA POLSKIEGO Leszka III. W
    rzeczywistości Cieszyn powstał w X w. jako gród BRONIĄCY południowej granicy
    państwa POLSKIEGO. Z powstałego wokół podgrodzia rozwinęło się samodzielne
    miasto. Od ok. 1290 r. Cieszyn był stolicą samodzielnego księstwa
    cieszyńskiego, potem powstałego na bazie księstwa regionu - Śląska
    Cieszyńskiego. Od czasów reformacji jest miastem zróżnicowanym pod względem
    religijnym, o mieszanym składzie narodowościowym. Poza ludnością polską
    mieszkali tu Niemcy, Czesi, także Żydzi, a na przełomie XIX i XX w.
    nieliczna, ale widoczna kolonia Węgrów. Spór o przynależność terytorialną
    Śląska Cieszyńskiego doprowadził do podziału miasta w 1920 r. Leżące na
    lewym brzegu Olzy przedmieścia weszły w skład Czechosłowacji i utworzyły
    nowe miasto. Od tego momentu jednolity dotąd organizm rozwija się jako dwa
    graniczne miasta przedzielone rzeką Olzą: Cieszyn i Czeski Cieszyn.

  • 20. Data: 2010-08-07 21:43:51
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pwz napisał:
    > Nope. Jest polski, tylko znajduje się pod czeską jurysdykcją.

    A Lwów pod ukraińską?