  • 1. Data: 2010-02-02 13:35:00
    Temat: Wyjąsnienie terminów
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Witam!

    Bardzo proszę o wyjaśnienie w jak najprostszy sposób
    takich terminów jak:
    2G/3G, GPRS, UMTS, HSDPA, HSCSD, EDGE itp.
    Terminy te występują w opisach komórek jak i warunków,
    które powinny być spełnione żeby uzyskać konkretne
    parametry przy połączeniu z Internetem.
    Trudno jednak dokonać wyboru, a także zapytać o coś,
    nie rozumiejąc przynajmniej w ogólnym zakresie znaczenia
    tych skrótów.

    Może gdzieś w Internecie jest jakiś tutorial dla początkujących?
    Po wpisaniu tych terminów w Google otrzymuje się dużo
    informacji fachowych, których nieprzygotowany użytkownik
    nie rozumie. Brak także bardzo ważnego porównania pomiędzy
    tymi cechami.

    Pozdrawiam
    mea

  • 2. Data: 2010-02-02 13:40:04
    Temat: Re: Wyjąsnienie terminów
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "mea" <m...@f...com.pl> Odpowiedz na

    > Witam!
    >
    > Bardzo proszę o wyjaśnienie w jak najprostszy sposób
    > takich terminów jak:
    > 2G/3G, GPRS, UMTS, HSDPA, HSCSD, EDGE itp.

    pl.wikipedia.org ?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 3. Data: 2010-02-02 13:50:36
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > pl.wikipedia.org ?

    Właśnie nie!
    Tam są definicje, a nie wyjaśnienia, używające termnów,

  • 4. Data: 2010-02-02 15:29:06
    Od: "Aga R" <d...@S...pl>

    > Bardzo proszę o wyjaśnienie w jak najprostszy sposób
    > takich terminów jak:
    > 2G/3G, GPRS, UMTS, HSDPA, HSCSD, EDGE itp.
    > Terminy te występują w opisach komórek jak i warunków,

    to ze modem zestaw się np na 7.2Mb HSDPA to nie znaczy, ze będziesz miał
    taką prędkość

    zależy od obciążenia sieci
    moze o 3 nad ranem :) i to na pewno nie 7.2Mbps

  • 5. Data: 2010-02-02 15:38:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 14:50:36 +0100, mea napisał(a):

    > Właśnie nie!
    > Tam są definicje, a nie wyjaśnienia, używające termnów,
    > których nieprzygotowany użytkownik nie rozumie.

    O.. a to chyba jakiś sabotaż Wikipedii jest, bo ja właśnie sprawdziłem dwa
    losowo wybrane hasła i widzę ładne opisy. A może inny internet mamy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-02-03 13:08:32
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > O.. a to chyba jakiś sabotaż Wikipedii jest, bo ja właśnie sprawdziłem dwa
    > losowo wybrane hasła i widzę ładne opisy. A może inny internet mamy?
    Czy mam z tego rozumieć, że wszyscy na tej grupie wiedzą co znaczą
    takie terminy jak 2G/3G, GPRS, UMTS, HSDPA, HSCSD, EDGE itp.
    wyłącznie z wikipedii i nigdy inaczej się tego nie uczyli?
    No to gratuluję i chyba nie ma sensu o cokolwiekna tej grupie pytać.

    mea

  • 7. Data: 2010-02-03 13:21:08
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "mea" <m...@f...com.pl> napisał

    > Czy mam z tego rozumieć, że wszyscy na tej grupie wiedzą co znaczą
    > takie terminy jak 2G/3G, GPRS, UMTS, HSDPA, HSCSD, EDGE itp.
    > wyłącznie z wikipedii i nigdy inaczej się tego nie uczyli?

    A ktoś napisał, że TYLKO z Wikipedii można się tego dowiedzieć? Sam
    wspomniałeś, że tam nie jest to dość jasno wytłumaczone. Więc skoro dla
    Ciebie to problem w zrozumieniu tak prostego wyjaśnienia, nie oczekuj, że
    ktoś Ci to rozrysuje dodatkowo, żebyś pojął. Inne strony/portale rozumiem,
    że dalej nie działają. Inny, gorszy internet?

  • 8. Data: 2010-02-03 15:16:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mea" <m...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > No to gratuluję i chyba nie ma sensu o cokolwiekna tej grupie pytać.

    Z takim podejciem jak Twoje na pewno nie.
    Zamknij za soba szczelnie i dokladnie drzwi i nie wracaj tutaj.

    Pozdrawiam
    SDD