  • 1. Data: 2010-02-13 13:40:28
    Temat: Re: Arichtektura klient serwer po GPRS
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Po to w sumie rozważałem stałe IP, żeby postawić serwer http i PDA
    > odpytują stan na bazie. Modem GPRS rozważałem tylko jako opcja
    > informowania sprzedawców o tym, że jest dla nich nowa informacja w
    > bazie. I tu pytanie: można w jakiś sposób poinformować PDA że jest dla
    > niego nowa informacja na bazie nie ponosząc kosztów np. wysłania smsa?

    Dokładnie tak jak to napisałeś. PDA muszą co pewien czas odpytywać bazę
    danych czy nie ma dla nich jakiś danych.

    Moim zdaniem chcesz oszczędzać tam gdzie nie ma to znaczenia.
    To czy miesięczny koszt koszt transmisji danych będzie wynosił 5zł czy
    30zł czy nawet 50zł nie jest istotny. Całe rozwiązanie ma służyć do
    pracy i zarabiania pieniędzy. W takim przypadku na pierwszym miejscu
    stawia się funkcjonalność, szybkość i pewność działania. Porównaj ile
    trzeba wydać na handlowca i koszty utrzymania samochodu. Co i tak jest
    tylko częścią kosztów działania całej firmy. Może się okazać że
    zaoszczędziłeś na GPRS 0.02% ogólnych kosztów co spowodowało nieco
    gorsze działanie systemu i stratę 5% w innych obszarach działania firmy.

    > Wstępnie wybieram opcję z napisaniem własnego softu na PDA. Wybór WM
    > to tylko wstępne założenie, także tu także proszę o sugestie.

    Pisałeś już jakieś aplikacje na WM czy będziesz to robił pierwszy raz ?

    Paweł