-
Data: 2010-04-08 10:38:47
Temat: Re: Wygłuszenie samochodu
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]DP wrote:
> On 7 Kwi, 09:13, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:
> > > Noszę się z zamiarem wyciszenia autka, póki co mam zdjęte boczki
> > > od nadkoli w bagażniku. I teraz zastanawiam się czym to najlepiej
> > > wyciszyć? Na allegro jest kilka rodzajów mat,
> >
> > Sama taka mata niewiele Ci da, a na plastikach to już śmiem wątpić
> > czy cokolwiek,
> > jeżeli chcesz osiągnąć słyszalne efekty to jedynie połączenie gąbek
> > akustycznych lub filców i do tego mat bitumicznych da efekty,
> > jeżeli masz możliwość zobacz jak pod kątem wyciszenia zrobione są
> > fabrycznie samochody klas "wyższych", np. BMW czy Mercedes,
> > nawet więcej jest gąbek akustycznych czy filców niż samych mat
> > bitumicznych, brat
>
> Dzięki.
>
> Zastanawiałem się jeszcze właśnie nad taką pianką:
> http://www.allegro.pl/item984511229_mata_pianka_akus
tyczna_wygluszajac
> a_samoprzylepna.html
Ja w jednym z poprzednich samochodów wygłuszyłem matą bitumiczną
przednie drzwi.
Pomysł generalnie nienajlepszy - ta mata jest pioruńsko ciężka, gęstość
to ma jak ołów chyba. Drzwi się zaczęły zamykać jak w pancernym
mercedesie, a ile wytrzymają zawiasy to najstarsi górale nie wiedzą.
W dodatku taka mata słabo wygłusza, raczej - eliminuje drgania blach.
Raczej jest stosowana w przygotowaniu auta pod jakies ekstremalne
nagłośnienie.
Sam dźwięk dochodzący z zewnątrz się nieco zmienił, ubyło trochę
wysokich tonów, świstów itp, ale nie jest to znaczący efekt.
Nie znalazłem firmy która zrobiłaby profesjonalne wyciszenie samochodu.
Tak czy inaczej jest kilka punktów, gdzie warto by podziałać:
1. przednia gródź - w wielu samochodach nie jest wygłuszana. Problem
polega na tym że trzeba by zastosować coś co jest odporne na
temperaturę.
2. drzwi - zdjąć boczki i zobaczyć czy są wygłuszone wewnątrz. Nie
zawsze są. Tu znowu z filcami-piankami trzeba uważać - drzwi nie są
szczelne, woda się może do nich dostawać po szybie. Nie wolno
przylepiać nic na samym spodzie, tam są otwory którymi woda odpływa.
Ale jak zamoknie filc przyklejony wyżej, drzwi nam moga błyskawicznie
skorodować.
3. bagażnik/klapa bagażnika.
4. nadkola - widziałem nadkola oklejone "od wewnątrz" (nie od strony
koła) i właściciel mówił że wyraźnie szum opon się zmniejszył.
Podłogi nie warto ruszać - na 99% jest wyciszona, a lepiej niż
producent nie zrobisz.
--
Pozdro
Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=