    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Date: Sun, 16 Jan 2022 18:01:14 +0100

    On 16/01/2022 17:54, Irokez wrote:
    > - aku kwasowe nie mają wbudowanej jakiejkolwiek elektroniki
    > zabezpieczającej przed rozładowaniem poniżej określonego progu. Musisz
    > coś spłodzić (albo będzie w zasilaczu buforowym).
    Dlategi pytam o jakiś "BMS" do akku. LordBluzg twierdzi, że to coś z
    allegro może być BMSem. Na razie jestem sceptyczny co do niektórych
    funkcji tego urządzenia, ale to sprawdzę.

    > - przetwornice zgrabne to takie samochodowe 12V na 230V, praca ciągła...
    > hmm.. odpada tania chińszczyzna, nigdy nie potrzebowałem więc nie
    > podpowiem.

    Kamperowcy mają sporo obcykanych, u nich to bangla cała dobę.

    Są co prawda rózne detale, np. niektóre przetowrnice potrafią bez
    obciążenie konsumować 50W na nie-wiadomo-co, ale znowu, do ogarnięcia
    przegladając recenzje i pomiary kamperówców, którzy liczą każdy wat.

    > - potrzebujesz zasilacz buforowy o odpowiedniej wydajności

    Ba, mogę sam taki wydziargać z gotowego zasilacza 12V, powiedzmy, że
    będzie podkręcony do 14.ileś V (wiekszośc ma regulacje i sięgnie) i prąd
    ograniczony do ile tam chce ładować i pobierać. To powinno dać prawidłwe
    prady łądowania i działać jak zasilacz buforowy. Liczyłem na to, że są
    takie od razu z ochroną akku przed rozładowaniem. Skoro jest tego na
    pęczki do solarów, to może trafiłby się choć jeden do 230V.

    Znaczy sa, ale nie na takie prądy...