    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Date: Sun, 16 Jan 2022 17:25:56 +0100

    On 16/01/2022 16:58, Irokez wrote:
    > Zasilacz wbudowany w router przeznaczony do szafy RACK 19 cali? Jakaś
    > przemysłówka?

    Skąd takie wnioski? To mały mediakonwerter. Robi sliczny reset, jak
    kłapnie UPS.

    > Jeżeli zewnętrzny zasilacz, to w takim razie nadaje się do wymiany
    > gwarancyjnej chyba że chcesz poczekać aż padnie całkowicie za
    > miesiąc-dwa ze względu na duża degradację elektrolitów w zasilaczu,
    > dlatego pracuje na granicy stabilności.

    Ale on jest nowy.

    Czy ja wiem, czy to wina elektrolitów... ja bym raczej zakładał, że to
    przetwornica impulsowa w środku nie wymaga dużych kondensatorów i tyle.
    Gubienie kilku sinusów prawdopodobnie nie było w projekcie.

    Nie dramatyzowałbym. Wiele urządzeń pada po kłapnięciu UPSa, na przykład
    switche które mam nie tolerują UPSa i musiałem zainstalwoać do nich
    inne, mocniejsze zasilacze, od laptopów, co swoją drogą poprawiło
    również stabilność.

    > Nie bardzo, ponieważ:
    > - chcesz wydajności na kilka godzin i w dodatku napędzać pompę CO więc
    > potrzebujesz sinusa na wyjściu a nie aproksymacji trapezem, co
    > automagicznie w większości wypadków da w wynikach UPS z akumulatorami 24V

    E tam, przetornice sinusa z 12V to codzienność w sprzęcie kamperowym.

    > - 24V do więcej jak 12V
    > - jak znajdziesz 12V to faktycznie masz tam 14,4V więc znowu nie tak

    Ale nikt nie powiedział, że urządzenie przyjmuje 12 i przy 12.1V się
    spali. Tam sa ogromne tolerancje. System kamer 12V zasilam z 15, aby
    kompensować spadki na ethernecie przy PoE, wiec ma to nawet jakieś zalety.

    > - no i może się okazać że ciągniesz więcej z tych 12V niż układ
    > ładowania na to pozwoli i nigdy nie doładujesz akumulatora

    To już mój problem.

    > Zrób jeden zasilacz 230 na 12V.

    Dokładnie to zrobi mi "ładowarka".