  • Data: 2011-10-02 18:22:58
    Temat: Re: Wydajnosc w RAID0
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30-09-2011 o 18:42:42 BUNIEK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Raid5 obciąża procesor tylko przy zapisie przy czym w obecnych sprzętach
    > gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
    > wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem
    > jest dedykowany kontroler z bateryjka.
    > RAID5 ma używany w domowych warunkach ma jeszcze jedna przykra
    > przypadłość, jak zawiesi się komp to czasami ( i wcale nie rzadko)
    > zaczyna się weryfikować co powoduje zdecydowany spadek wydajności
    > zwlaszcza realizowany przez płytę główna, dedykowane kontrolery z
    > podtrzymaniem bateryjnym nie miewają tej przypadłości.
    Prawda :) dlatego softwerowych raczej trzeba unikać, ale te sprzętowe
    robione przez mostek są też oszukiwane, bo właściwą robotę i tak robi
    główne cpu.
    Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko
    jeden dysk.

    > Przewaliłem duzzo kontrolerów rajdowych i powiem szczerze ze żaden nie
    > potrafił jednoczenie czytać z 2 dysków w R1. Możesz podać na jakim
    > kontrolerze miałeś przyrost wydajności w odczycie. Teoria mówi ze jest
    > to możliwe i było realizowane w kontrolerach ale ja się nie spotkałem
    > jeszcze.
    Bo to robią sterowniki programowe na poziomie systemu operacyjnego
    (serwery)
    np novell 3,4,5,6 winnt4, 2000 jak dalsze to nie wiem bo nie śledziłem
    tematu,
    sam mam nas-a małego z raidem 1, siedzi tam linux i robi wszystko.

    > Az tak bym tego nie demonizował wszystko zależy w jakim stanie jest
    > system.
    > Kiedyś padła cala serwerownia brak prądu i żaden RAID się nie wysypał a
    > padło ponad 20 serwerów.
    Zgadza się, u klienta też tak miałem ale że system wolno chodził to
    wpadł na pomysł restaru serwera i dane poszły pa pa.
    Potem było pół dnia walki z odtworzeniem danych z taśmy, a że
    Zrobił to po raz kolejny (klient) a streamer wolny i marny to w końcu
    zrobiłem raida1 a dodatkowy dysk na kolejną kopię danych i miałem spokój.

    --
    Pozdr
    JanuszK