  • 21. Data: 2009-02-04 14:04:50
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> napisał w
    > wiadomości news:gmbtdv$4rc$1@news.onet.pl...
    >
    > Ale sa tez takie ktore maja calkiem ladne widmo, przyjdzie nam
    > chodzic z plyta cd do sklepu :-)

    Nie ma wyjscia. Pewnie beda znacznie drozsze i beda
    mialy napisy w rodzaju 'ekologiczne naturalne widmo';-)

    > Ciekaw jestem czy to aby na pewno o to chodzi .. w oczach raczej
    > nie ma spektroskopu, nie powinno miec znaczenia.
    > Moze jakis inny parametr jest istotny ?

    Jesli przedmiot odbija mniej wiecej w sposob ciagly,
    nie ma problemu. Ale jesli odbija glownie jakasi waski
    pik rozny od pikow swiatlowki, bedzie wygladal inaczej
    niz w swaitle naturalnym. Ale chyba nie ma takich
    materailow w otoczeniu za duzo.

    Dlaczego kolezance mecza sie oczy, nie wiem. Ktos wspominal,
    ze swiatlowki mrugaja, ale to mnie nie przekonuje.
    Moze efekt psycologiczny;) Wydaje mi sie, ze nie.

    > Ja bym nie byl taki pewny.
    > Ale mysle ze samochodowe jeszcze dlugo beda w sprzedazy :-)

    Hmm, i cos takeigo w sufit..

    pozdrawiam

    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

  • 22. Data: 2009-02-04 14:16:10
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Prędzej 100 a nie 10...

    Hmmm... no nie wiem jak często używasz żarówek do uruchamiania
    urządzenia ;).. mi się to nie zdarzyło w sumie ;)... ale założenie jest
    takie - jak wszystko jest OK, to żarówka idzie na pół gwizdka i nic jej
    nie grozi ;)... a jak świeci z pełną mocą, to wyłączamy, szukamy
    awarii.. kilka razy włączysz i żarówka znów idzie do szafy ;)... no i
    tak raz na rok - to powinny wystarczyć ;)... Zaznaczam, że autor wątku
    pisał tylko o uruchamianiu urządzeń, a nie o oświetleniu!!!

    Pozdrawiam
    Konop

  • 23. Data: 2009-02-04 14:23:03
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 04 Feb 2009 15:16:10 +0100 Konop <k...@g...pl> napisał:

    >Hmmm... no nie wiem jak często używasz żarówek do uruchamiania
    >urządzenia ;)..

    Raczej rzadko (jak czasem usiłuję jakiś telewizor albo monitor
    naprawić), ale miałem na myśli też zastosowanie do oświetlenia.

    >Zaznaczam, że autor wątku
    >pisał tylko o uruchamianiu urządzeń, a nie o oświetleniu!!!

    A... :-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 24. Data: 2009-02-04 14:37:28
    Od: "Thermolux" <s...@t...pl>

    No a LEDy? jakie maja widmo?
    Czy to nie LEDy bede krolowaly za kilka lat, swietlowki to chyba
    powoli przezytek sie robi, skoro juz taka zarowke
    LED odpowiednik 50-60Wat mozna kupic za kilkanascie zlotych
    kiedtys jak wchodzily swietlowki to byly wiele droze a LED maja
    jeszcze mniejsze zuzycie energii niz swietlowki, nie tworza zakocen,
    nie mrygaja, zywotnosc po 100.000godzin czyli
    ponad 10 lat ciaglego swiecenia, wlanczaja sie blyskawicznie a nie tak
    jak swietlowki, nie zuzywaja duzo pradu do startowania,
    i chyba maja same zalety w porownaniu do swietlowek
    wiec czemu jeszcze sie mowi o switelowkach?
    Mysle ze mozna by wszytsko przezycic na technologie LED i zapomniec
    o swietlowkach, tylko ze producentom tychze swietlowek nie zalezy na tym
    zabardzo, bo jeszcze maja towaru naprodukowane technologie wykupione
    i chce to wykorzystac jak najbardziej i ich ochrona srodowiska i cala
    reszta najmniej obchodzi.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-02-04 15:00:37
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Thermolux wrote:
    > No a LEDy? jakie maja widmo?

    To chyba tez luminofor, wiec takie jak w swietlowce.

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-02-04 15:33:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Thermolux,

    > No a LEDy? jakie maja widmo?

    A jakiego Ci potrzeba?

    > Czy to nie LEDy bede krolowaly za kilka lat,

    Nie tak szybko - to będzie walka ostrzejsza niż w przypadku CRT/plasma
    vs. LCD.

> [...]
    > jeszcze mniejsze zuzycie energii niz swietlowki, nie tworza zakocen,
    > nie mrygaja, zywotnosc po 100.000godzin czyli

    LEDY mają obecnie porównywalną wydajność do świetlówek. Wygrywają ze
    świetlówkami tam, gdzie ważne jest ukierunkowanie światła. Niestety,
    cena wydajnych LEDów nadal jest zaporowa a i z trwałością wcale tak
    różowo nie jest.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2009-02-04 16:07:33
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekaw jestem czy to aby na pewno o to chodzi .. w oczach raczej
    > nie ma spektroskopu, nie powinno miec znaczenia.

    A jak to wygląda na zdjęciach? Takie żarówki nadają się do oświetlania
    fotografowanych obiektów (z automatycznym balansem bieli np. albo potem
    skorygowanym)?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 28. Data: 2009-02-04 16:55:29
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    > Jak ktoś kupuje żarówki to od razu ostrzegam że padają firm Philips i
    > Piła. Teraz kupiłem Osram i chyba solidniejsze robią bo już z miesiąc
    > działa.

    Faktycznie! W tym roku kupowałem już 3 razy. Piła właśnie...
    -
    Dus

  • 29. Data: 2009-02-04 16:56:22
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    > Faktycznie! W tym roku kupowałem już 3 razy. Piła właśnie...
    > -
    > Dus

    Zresztą PILA czy PHILIPS to i tak to samo..
    -
    Dus

  • 30. Data: 2009-02-04 17:22:17
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > W tym roku kupowałem już 3 razy. Piła właśnie...

    A moje nie piją ;)
    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]