  • Data: 2009-02-09 12:04:06
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: yes <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm pisze:
> [...]
    swietlowki_energoszczedne_FlexDig.html

    kupiłem z ciekawości 1 sztukę ściemnialną zwykłym ściemniaczem. Mam w
    domu ściemniacz zrobiony własnoręcznie (sterowanie fazowe z procka
    pilotem od TV).

    Opinie:

    1. nie uzyska się tak małej jasności jak na zwykłych żarówkach (na
    zwykłych mogę ustawić praktycznie od zera, ta kompaktowa Govena w pewnym
    momencie zapala się przy wykryciu pewnego kąta). Jest to trochę
    upierdliwe (zostawiam często światło na półmroku aby dzieci do kibelka
    trafiły :) - z tą świetlówką jest za jasno na minimalnej nastawie).

    2. Zmiana jasności nie jest płynna (jest skokowa). Na pewnych poziomach
    migocze co wskazuje pewnie na brak histerezy.

    3. barwa światła naprawdę miła (ciepłe), zapala się natychmiast.

    Podsumowując - jako świetlówka - brak zastrzeżeń, jako ściemnialna
    świetlówka - jeszcze trochę do poprawy.

    pozdrawiam

    yes