  • 1. Data: 2011-12-18 21:00:46
    Temat: Wycieraczka ze spoilerem
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Dlaczego umieszcza się je tylko od strony kierowcy? Wyczytałem na
    http://www.auto-swiat.pl/1-czysty-widok, że

    "Ze względu na sposób, w jaki powietrze opływa przednią szybę, to
    rozwiązanie zdaje egzamin wyłącznie na piórach pracujących po
    stronie kierowcy. Po stronie pasażera, jak i w przypadku wycieraczek
    umocowanych centralnie, spoilery nie zdają egzaminu, a nawet mogą
    pogarszać pracę wycieraczek."

    To jakoś dla mnie się kupy nie trzyma. Moja szyba jest symetryczna.
    :D A poza tym, czy to oznacza, że po przekładce z anglika coś się
    zmienia w aerodynamice auta? ;)

    --
    Deflegmator

  • 2. Data: 2011-12-18 21:04:28
    Temat: Re: Wycieraczka ze spoilerem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pogarszać pracę wycieraczek."
    >
    > To jakoś dla mnie się kupy nie trzyma. Moja szyba jest symetryczna.

    A wycieraczki też chodzą symetrycznie?
    Masz Seata?

  • 3. Data: 2011-12-18 21:16:03
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości

    > A wycieraczki też chodzą symetrycznie?

    Nie - jakie są tego konsekwencje dla wycieraczkowej aerodynamiki?
    Pytam, bo nie wiem...

    > Masz Seata?

    Na szczęście nie. Są tylko trochę ładniejsze od VW ale i tak
    ohydne. :-P

    A w "anglikach" wycieraczki chodzą odwrotnie? I czy przy przekładkach
    odwraca się też kierunek ich działania? No i dlaczego nie stosuje
    się spoilerów w samochodach z pojedynczą przednią wycieraczką?

    --
    Deflegmator

  • 4. Data: 2011-12-18 21:23:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie - jakie są tego konsekwencje dla wycieraczkowej aerodynamiki?

    Na logikę - wtedy pochyłość jest odwrotna niż na lewej wycieraczce, więc
    spojler nie może działać tak samo.

    > Pytam, bo nie wiem...

    > Na szczęście nie. Są tylko trochę ładniejsze od VW ale i tak
    > ohydne. :-P

    Ale wycieraczki miewają symetryczne, więc tam pewnie dwa spojlery dadzą
    radę.

  • 5. Data: 2011-12-18 21:32:49
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Cavallino wrote:

    > Na logikę - wtedy pochyłość jest odwrotna niż na lewej
    > wycieraczce, więc spojler nie może działać tak samo.

    No ale chyba dalej dociska ją do szyby - bez względu na jej
    pochyłość. Zawsze też można spoiler zamontować odwrotnie... :)

    --
    Deflegmator

  • 6. Data: 2011-12-18 21:59:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No ale chyba dalej dociska ją do szyby

    No właśnie możliwe że nie do końca, po przyciskając w prawo, po lewej może
    odrywać końcówkę od szyby.

  • 7. Data: 2011-12-19 09:32:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 18, 9:00 pm, "Deflegmator" <w...@M...pl> wrote:
> [...]
    >
    > To jakoś dla mnie się kupy nie trzyma. Moja szyba jest symetryczna.
    > :D A poza tym, czy to oznacza, że po przekładce z anglika coś się

    Bo wycieraczka jest dluzsza. I jej punkt mocowania jest prawie
    centralnie.
    I sprezyna nie jest w stanie jej odpowiednio mocno dociskac.

  • 8. Data: 2011-12-19 12:57:22
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    ptoki wrote:

    > Bo wycieraczka jest dluzsza. I jej punkt mocowania jest prawie
    > centralnie.
    > I sprezyna nie jest w stanie jej odpowiednio mocno dociskac.

    Więc dlaczego nie używa się spojlera w samochodach z jedną wycieraczką
    z przodu?

    --
    Deflegmator

  • 9. Data: 2011-12-19 13:35:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 19, 12:57 pm, "Deflegmator" <w...@M...pl> wrote:

    > Więc dlaczego nie używa się spojlera w samochodach z jedną wycieraczką
    > z przodu?

    Nie znam takiego.
    Wszystkie osobowe ktore znam maja spojler albo odpowiednią sprężynę
    ktora daje silny docisk.

    Moze te ktore masz na mysli maja inny mechanizm docisku gwarantujacy
    jego sile.

  • 10. Data: 2011-12-20 01:09:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Deflegmator

    > Dlaczego umieszcza się je tylko od strony kierowcy? Wyczytałem na
    > http://www.auto-swiat.pl/1-czysty-widok, że

    Nie kupuj tego, wygląda wiejsko.