  • Data: 2018-01-01 23:40:09
    Temat: Re: Wybuchlo auto z gazem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 1 Jan 2018 17:07:37 +0100, Janusz napisał(a):

    > Ale wiesz że asynchroniczny to max 3000obr/min a bocznikowe mają
    > po 30-50kobr/min, wiesz ile razy by musiała być większa?

    Troche watpie, aby domowy odkurzacz mial 30-50k obr.
    Moze 10-15 ... juz nie wydaje sie tak duzo wiecej.
    Chyba, ze to z kwadratem obrotow ...

    odkurzacze-przemyslowe/klasa-srednia/iv-60-30-157350
    00.html
    > Może być, nigdy nie rozbierałem to nie wiem, ale inni twierdzili że tam
    > zwykły przemysłowy odkurzacz jest.>

    > Możliwe, gdyby nie było komutatora to raczej by nie wybuchł, chyba że ma
    > w środku stycznik,

    https://www.kaercher.com/pl/professional/odkurzacze/
    odkurzacze-przemyslowe/odkurzacze-do-strefy-z-22.htm

    Hm, tylko przy jednym napisali wyraznie ze silnik indukcyjny.
    Ma 70 cm szerokosci ...

    Inna sprawa, ze w dzisiejszych czasach moze miec falownik i znacznie
    wiecej obrotow niz 3000. Aczkolwiek ... moc 1200W - malo jak na 3 fazy
    i duzo jak na 1 faze :-)

    Na stacjach indukcyjne sie jednak zdarzaja
    https://www.cleanea.com.pl/evo-samoobslugowy-odkurza
    cz-profesjonalny-na-stacje-benzynowa-p-570.html

    https://www.cleanea.com.pl/compact-samoobslugowy-odk
    urzacz-profesjonalny-na-stacje-paliw-p-569.html
    a tu wersje komutatorowe i indukcyjne

    J.