-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
Date: Sun, 4 Jul 2010 12:55:25 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 68
Message-ID: <i0ppg2$9nf$1@mx1.internetia.pl>
References: <i0nk13$ibk$1@inews.gazeta.pl> <i0nka2$giq$1@mx1.internetia.pl>
<i0nkd8$jmh$1@inews.gazeta.pl> <i0nkkj$giq$2@mx1.internetia.pl>
<i0o0qe$b37$1@mx1.internetia.pl> <i0o4j7$hjr$2@mx1.internetia.pl>
<i0o6nr$32e$1@mx1.internetia.pl> <i0o75o$j51$1@mx1.internetia.pl>
<i0o8l2$ucv$1@mx1.internetia.pl> <i0o8oc$sll$3@mx1.internetia.pl>
<i0o9t1$sav$1@mx1.internetia.pl> <i0oak7$osf$1@mx1.internetia.pl>
<i0odfd$fcs$1@mx1.internetia.pl>
<n...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 178-36-191-16.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1278241090 9967 178.36.191.16 (4 Jul 2010 10:58:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Jul 2010 10:58:10 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-Antivirus: avast! (VPS 100703-1, 2010-07-03), Outbound message
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2294438
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:nbe036dm5pa0953amrlqpaj7curme74ua5@4ax.com...
> Sa statystystyki, i w rubryce "z przyczyn technicznych" wystepuje
> zero, albo pojedyncza cyfra. Oczywiscie mozna policji zarzucac
> nierzetelnosc, ale z reguly to raczej po wypadku auto ma opony
> sprawne.
Rzeczywiście w 2007 roku, na ok. 49,5 tys. wypadków, z przyczyn technicznych
było ich 114, z tego blisko 25% to "braki w ogumieniu". Jest jescze pozycja
"Niezawiniona niesprawność techniczna pojazdu" i takich przypadków było 108.
Niestety nie dzielą tej pozycji na konkretne rodzaje niesprawności. Mało.
Ale nie jest to liczba 0.
W tym samym zestawieniu "Niewłaściwy stan jezdni" to tylko 56 przypadków. To
znaczy, że mamy jednak świetne drogi, a stan techniczny nawierzchni dróg
jest przyczyną zaledwie promila wypadków? Wg statystyk przedstawianych przez
policję.
Znając życie było takich przypadków więcej, tylko zostały zakwalifikowane do
nadmiernej prędkości. Jak ktoś się rozwalił przy prędkości 120km/h w miejscu
gdzie znak pozwalał jechać 70km/h, to jestem pewien, że w większości
wypadków jako przyczynę wpisano nadmierną prędkosć nie wnikając za bardzo
czy tak naprawdę padła opona, układ kierowniczy, hamulce, czy była dziura w
jezdni. Tak jest prościej, szybciej, taniej.
Jeszcze jedna ciekawostka. 1257 przyczyn wypadków pozostało nieustalonych.
Jeśli tylko 5-10% z nich wynikało z rozwalonej opony, to statystyka wygląda
już nieco inaczej, prawda?
> Byc moze. A z drugiej strony - ile zaliczyles pekniec opony ?
>
Na początku kariery kierowcy, kiedy próbowałem jeździć na używkach (bo
przecież wszyscy jeżdżą i są zachwyceni) trafiłem na 2 czy 3 opony, w
których wyszły bąble. Dosyć szybko je zauważałem, po prostu było czuć, że
coś jest nie tak z oponą, więc nie za bardzo miały szansę pęknąć. Nie bardzo
miałem wtedy też sprzęt do szybkiej jazdy ;-)
Dwa razy opony nie wytrzymały wpadnięcia w dołek (w jednym przypadku wylazł
bąbel jak u Katanki), ale nie jechałem z dużymi prędkościami, więc tragedii
też nie było.
Znam jeden przypadek, w którym nie wytrzymała opona podczas szybkiej jazdy.
I to opona mająca znacznie wyższy indeks prędkości, niż prędkość przy której
poległa (nie była stara).
Od dawna kupuję tylko nowe opony, po wpadnięciu w dużą dziurę nauczony
doświadczeniem sprawdzam ich stan. Nie za bardzo mam więc szansę doświadczyć
pęknięcia opony. Niemniej jednak, mając świadomość że opona jest w taki
sposób uszkodzona, nie rozpędzałbym się do prędkości o jakich pisze DOQ, a
już na pewno nie radziłbym tego innym osobom.
> Ja niby jedno, 200km to trwalo i auto coraz gorzej jechalo, wiec
> koncowka byla przy predkosci minimalnej.
Ale jednak nie wytrzymała. A jakby końcówka była przy prędkości maksymalnej?
Katanka wyraźnie pisał, że nie zamierzał 50km/h jeździć. Udzielanie w tym
wypadku rady "spokojnie wytrzyma 150km/h" jest po prostu głupie. I do tego
się odnosiłem.
Pozdrawiam
Czabu
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.10 13:06 Czabu
- 04.07.10 13:10 Katanka
- 04.07.10 13:32 J.F.
- 04.07.10 13:35 J.F.
- 04.07.10 14:21 Czarek Daniluk
- 04.07.10 14:37 Olek
- 04.07.10 14:47 Czabu
- 04.07.10 15:23 Adam Płaszczyca
- 04.07.10 16:08 J.F.
- 04.07.10 16:21 RoMan Mandziejewicz
- 04.07.10 16:45 Adam Płaszczyca
- 04.07.10 23:59 Diabełson
- 05.07.10 08:26 J.F.
- 05.07.10 08:33 J.F.
- 05.07.10 09:54 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=