eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWybrzuszenie opony - niebezpieczne ?Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
    Date: Sun, 4 Jul 2010 12:55:25 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 68
    Message-ID: <i0ppg2$9nf$1@mx1.internetia.pl>
    References: <i0nk13$ibk$1@inews.gazeta.pl> <i0nka2$giq$1@mx1.internetia.pl>
    <i0nkd8$jmh$1@inews.gazeta.pl> <i0nkkj$giq$2@mx1.internetia.pl>
    <i0o0qe$b37$1@mx1.internetia.pl> <i0o4j7$hjr$2@mx1.internetia.pl>
    <i0o6nr$32e$1@mx1.internetia.pl> <i0o75o$j51$1@mx1.internetia.pl>
    <i0o8l2$ucv$1@mx1.internetia.pl> <i0o8oc$sll$3@mx1.internetia.pl>
    <i0o9t1$sav$1@mx1.internetia.pl> <i0oak7$osf$1@mx1.internetia.pl>
    <i0odfd$fcs$1@mx1.internetia.pl>
    <n...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-191-16.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1278241090 9967 178.36.191.16 (4 Jul 2010 10:58:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Jul 2010 10:58:10 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-Antivirus: avast! (VPS 100703-1, 2010-07-03), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2294438
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:nbe036dm5pa0953amrlqpaj7curme74ua5@4ax.com...

    > Sa statystystyki, i w rubryce "z przyczyn technicznych" wystepuje
    > zero, albo pojedyncza cyfra. Oczywiscie mozna policji zarzucac
    > nierzetelnosc, ale z reguly to raczej po wypadku auto ma opony
    > sprawne.

    Rzeczywiście w 2007 roku, na ok. 49,5 tys. wypadków, z przyczyn technicznych
    było ich 114, z tego blisko 25% to "braki w ogumieniu". Jest jescze pozycja
    "Niezawiniona niesprawność techniczna pojazdu" i takich przypadków było 108.
    Niestety nie dzielą tej pozycji na konkretne rodzaje niesprawności. Mało.
    Ale nie jest to liczba 0.
    W tym samym zestawieniu "Niewłaściwy stan jezdni" to tylko 56 przypadków. To
    znaczy, że mamy jednak świetne drogi, a stan techniczny nawierzchni dróg
    jest przyczyną zaledwie promila wypadków? Wg statystyk przedstawianych przez
    policję.

    Znając życie było takich przypadków więcej, tylko zostały zakwalifikowane do
    nadmiernej prędkości. Jak ktoś się rozwalił przy prędkości 120km/h w miejscu
    gdzie znak pozwalał jechać 70km/h, to jestem pewien, że w większości
    wypadków jako przyczynę wpisano nadmierną prędkosć nie wnikając za bardzo
    czy tak naprawdę padła opona, układ kierowniczy, hamulce, czy była dziura w
    jezdni. Tak jest prościej, szybciej, taniej.

    Jeszcze jedna ciekawostka. 1257 przyczyn wypadków pozostało nieustalonych.
    Jeśli tylko 5-10% z nich wynikało z rozwalonej opony, to statystyka wygląda
    już nieco inaczej, prawda?

    > Byc moze. A z drugiej strony - ile zaliczyles pekniec opony ?
    >

    Na początku kariery kierowcy, kiedy próbowałem jeździć na używkach (bo
    przecież wszyscy jeżdżą i są zachwyceni) trafiłem na 2 czy 3 opony, w
    których wyszły bąble. Dosyć szybko je zauważałem, po prostu było czuć, że
    coś jest nie tak z oponą, więc nie za bardzo miały szansę pęknąć. Nie bardzo
    miałem wtedy też sprzęt do szybkiej jazdy ;-)

    Dwa razy opony nie wytrzymały wpadnięcia w dołek (w jednym przypadku wylazł
    bąbel jak u Katanki), ale nie jechałem z dużymi prędkościami, więc tragedii
    też nie było.
    Znam jeden przypadek, w którym nie wytrzymała opona podczas szybkiej jazdy.
    I to opona mająca znacznie wyższy indeks prędkości, niż prędkość przy której
    poległa (nie była stara).

    Od dawna kupuję tylko nowe opony, po wpadnięciu w dużą dziurę nauczony
    doświadczeniem sprawdzam ich stan. Nie za bardzo mam więc szansę doświadczyć
    pęknięcia opony. Niemniej jednak, mając świadomość że opona jest w taki
    sposób uszkodzona, nie rozpędzałbym się do prędkości o jakich pisze DOQ, a
    już na pewno nie radziłbym tego innym osobom.

    > Ja niby jedno, 200km to trwalo i auto coraz gorzej jechalo, wiec
    > koncowka byla przy predkosci minimalnej.

    Ale jednak nie wytrzymała. A jakby końcówka była przy prędkości maksymalnej?
    Katanka wyraźnie pisał, że nie zamierzał 50km/h jeździć. Udzielanie w tym
    wypadku rady "spokojnie wytrzyma 150km/h" jest po prostu głupie. I do tego
    się odnosiłem.

    Pozdrawiam
    Czabu






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: