  • 11. Data: 2009-04-23 17:11:28
    Temat: Re: Wybór skanera - kilka pytań
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Tomaszek pisze:
    > Szukam skanera podłączanego do portu USB, dostępnego na rynku, który
    > spełni następujące wymagania:
    ja bym Ci pradził, zebyś kupił skaner CCD. Dlatego ze one mają "wiekszą
    głębie widzenia". Tzn jak na skanerze CIS położysz ksiażke, ale jej
    konstrukcja spowoduje lekkie odsunięcie od skanera, to będzie lipa. NA
    CCD mozesz spokojne zeskanować telefon komórkowy, zegarek, nawet
    stosunkowo płaską maskotke - wyjdzie dobrze.
    W drugiej kolejności zwróć uwage na tzw preskan. Czyli czas na wstępną
    analize kartki, poto aby zaznaczyć obszar skanowania. Pewnego razu
    miałem w pracy taki skaner który "preskanował" w 30 sekund - masakra.
    Co do rozdzielczości - zapomnij. od 600 w góre - są ślepe. ( tzn brak
    przyrostu szczegółów. porównywałem skanery skanując fragment banknotu -
    bo tam są naprawde małe literki. sciema z tymi rozdzielczościami jak nic!)
    Ja w zeszłym roku kupiłem starego epsona i jestem bardzo zadowolony.

    ToMasz

  • 12. Data: 2009-04-23 17:31:28
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    ToMasz pisze:
    [...]

    Dziękuję za cenne uwagi, na pewno wezmę je pod uwagę przy kupnie
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2009-04-23 17:59:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:11:28 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Co do rozdzielczości - zapomnij. od 600 w góre - są ślepe. ( tzn brak
    > przyrostu szczegółów. porównywałem skanery skanując fragment banknotu -
    > bo tam są naprawde małe literki. sciema z tymi rozdzielczościami jak nic!)

    Bo rozdzielczość optyczna biurowych skanerów kończy się na 600 lub 1200
    (niektóre może więcej, nie jestem na bieżąco). A te tysiące co są
    pokazywane przez program do skanowania, to interpolowane. IMHO
    rozdzielczość interpolowana powinna być gdzieś schowana w ustawieniach
    zaawansowanych, żeby nie myliła.

    --
    GLaF

  • 14. Data: 2009-04-23 19:08:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > CCD mozesz spokojne zeskanować telefon komórkowy, zegarek, nawet
    > stosunkowo płaską maskotke - wyjdzie dobrze.

    Na swoim normalnym Canonie też skanowałam parę "droboazgów" i wyszło dobrze.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-04-23 23:51:33
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Na swoim normalnym Canonie też skanowałam parę "droboazgów" i wyszło
    > dobrze.

    To spróbuj zeskanować książkę. Grubą. I popatrz co się stanie od strony
    grzbietu.

  • 16. Data: 2009-04-24 14:00:45
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MC pisze:

    > To spróbuj zeskanować książkę. Grubą. I popatrz co się stanie od strony
    > grzbietu.

    A po co komu gdzbiet książki? Książki się kupuje.
    Skanuje się kartki. Ja tam książek nie skanuję.

    --
    animka

  • 17. Data: 2009-04-24 14:37:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > A po co komu gdzbiet książki?

    Chodzi o kartkę od strony grzbietu, tam gdzie się odchyla od szyby skanera.
    W skanerach CIS te fragmenty wychodzą nieostro. CCD zeskanuje nawet nalepkę
    na butelce.

    > Książki się kupuje.
    > Skanuje się kartki. Ja tam książek nie skanuję.

    Dlatego jest Ci wszystko jedno jakiej technologii używasz.

  • 18. Data: 2009-04-29 10:09:56
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    animka pisze:
    > A po co komu gdzbiet książki? Książki się kupuje.
    > Skanuje się kartki

    Ja pierdolę.....

  • 19. Data: 2009-04-29 11:30:25
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przestań już kupować tego "Hustlera", z domu wyjdź, na randkę...
    JaC

    -----