  • 11. Data: 2013-09-20 10:21:51
    Temat: Re: Wybór płyty głównej
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Stąd, ciężko kupić teraz coś taniego i przyszłościowego zarazem;
    > dlatego podsunąłem Ci APU AMD. :D

    A widział, jak A10 na każdym kroku w dupsko dostaje od dwurdzeniowych
    Pentiumów Haswell w tym przedziale cenowym?

  • 12. Data: 2013-09-20 12:38:49
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od tego co oznacza to:

    Wiadomo: przeglądarka i multum otwartych zakladek, jakiś czytnik grup,
    program milowy, jakis office, multum oprogramowania do obsługi sieci z czego
    chyba najcięższy DUDE - tu wiem że przyda mi się więcej RAM'u

    > Ale ogólnie podejrzewam, że do twoich potrzeb wystarczy każda współczesna
    > grafika.
    > A grafika zintegrowana z procesorem będzie trafionym wyborem.
    Właśnie chodzi mi o grafikę zintregrowaną, najcięższe zadanie dla niej to
    wyświetlanie treści w jakości HD, ewentualnie wyświetlania map z google i
    geoportalu.

    Piotr sq3ogx

  • 13. Data: 2013-09-20 14:42:59
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Możesz przybliżyć coś, albo przynajmniej linki?
    > Trochę zestawów na 1150 złożyłem, poza dramatyczną (nie)kompatybilnością z
    > pamięciami (czasem na bios:default błędy w memtest z niczego, inne
    > ustawienia ramu w biosie - idzie ok, mimo że to żaden wynalazek, powinno
    > chodzić "od włączenia") to żadnych takich problemów nie zauważyłem. Nawet
    > na boxowym chłodzeniu i5 pod obciążeniem ma temperatury mierzone <60'C w
    > zamkniętej obudowie, czyli jest ok.

    No to zabiliści mi ćwieka.
    Czytam opinie 1155 vs 1150 i coraz bardziej się zastanawiam czy nie iść
    jednak w stronę 1150.
    Podobno oszczędniejsze a ceny już powinny być na znośnym poziomie.
    Druga sprawa że dłużej będzie ten sprzęt jeszcze produkowany i dostępny w
    razie czego na rynku wtórnym.
    Muszę się z tym "przespać" :)

    Piotr sq3ogx

  • 14. Data: 2013-09-20 15:45:04
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-09-20 12:38, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Wiadomo: przeglądarka i multum otwartych zakladek, jakiś czytnik grup, program
    milowy, jakis office, multum oprogramowania do obsługi sieci z czego chyba najcięższy
    DUDE - tu wiem że przyda mi się więcej RAM'u

    Ta zintegrowana z procesorem w zupełności wystarczy.

    --
    pozdro

  • 15. Data: 2013-09-20 16:09:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-20 09:10, BartekK pisze:

> [...]
    > problemów nie zauważyłem. Nawet na boxowym chłodzeniu i5 pod
    > obciążeniem ma temperatury mierzone <60'C w zamkniętej obudowie, czyli

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/intel-core-i7-47
    70k-procesor-haswell-testy-temperatury-ihs-tim.html
    http://pclab.pl/art53333-27.html

    a i jeszcze:
    "Problem układu logiki "Lynx Point" polega na tym, że urządzenia
    podłączone do jego kontrolera USB 3.0, po uśpieniu komputera są
    programowo odłączane, a użytkownik musi fizycznie wyjąć wtyczkę i
    ponownie podłączyć je do portu USB 3.0. Niektóre aplikacje mogą też
    wymagać ponownego uruchomienia. Warto przy tym zaznaczyć, że opisywana
    wada nie wiąże się z ewentualnością utraty danych. Z drugiej strony
    jeśli ktoś edytuje pliki zapisane na nośniku z interfejsem USB 3.0, to
    lepiej aby zawsze pamiętał o zapisaniu stanu pracy przed uśpieniem
    komputera."

    http://pclab.pl/news52647.html

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2013-09-20 16:50:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-20 16:09, Irokez pisze:
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/intel-core-i7-47
    70k-procesor-haswell-testy-temperatury-ihs-tim.html
    > http://pclab.pl/art53333-27.html
    ee to już marudzenie, bo po pierwsze ujawnia sie tylko przy
    najmocniejszym procesorze i7, w dodatku przetaktowanym, i w dodatku
    poprawienie tego "problemu" daje spadek temperatury z 60'C (wcale nie
    dramatycznie wysokiej) do 57 lub 53'C (przy zastosowaniu superduper
    pasty termo i chłodzenia wodnego).

> [...]
    > jeśli ktoś edytuje pliki zapisane na nośniku z interfejsem USB 3.0, to
    > lepiej aby zawsze pamiętał o zapisaniu stanu pracy przed uśpieniem
    A to nie widziałem, że to objaw czipsetu, bo podobne objawy (problemy z
    uśpionymi urządzeniami na usb3.0) występują również na kartach
    "dodatkowych" usb3.0 na (chyba) nec-u. Ale od zawsze pamiętam że
    występują problemy z głębokim usypianiem pecetów, albo nie chcą się
    budzić, albo same się budzą, albo po obudzeniu coś nie działa...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2013-09-20 21:46:08
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podobno oszczędniejsze a ceny już powinny być na znośnym poziomie.
    > Druga sprawa że dłużej będzie ten sprzęt jeszcze produkowany i dostępny w

    Jak nowy sprzęt to nawet się nie zastanawiaj - 1150. Cena platformy 1150
    jest już niewiele większa od 1155.

  • 18. Data: 2013-09-20 22:16:10
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak nowy sprzęt to nawet się nie zastanawiaj - 1150. Cena platformy 1150
    > jest już niewiele większa od 1155.

    Właśnie się zastanowiłem i wybór pałd jendak na 1055, zaczynam szukac opinii
    Płyta http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme4/index.
    pl.asp i widzę że
    są sterowniki do Win7. Dodatkowo podoba mi się lepszy tor audio.
    Do tego na start procek
    http://ark.intel.com/products/77480/Intel-Core-i3-41
    30-Processor-3M-Cache-3_40-GHz
    Jakieś 4 GB ramu żeby tylko system ruszył a za któryś miesiąc dokupi się
    kolejne GB.

    Ktoś się wypowie na temat tej płyty albo producenta ?

    Piotr sq3ogx

  • 19. Data: 2013-09-22 22:43:18
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 20.09.2013 10:21, mappl pisze:

    > A widział, jak A10 na każdym kroku w dupsko dostaje od dwurdzeniowych
    > Pentiumów Haswell w tym przedziale cenowym?

    Na kazdym oprócz jednego. iGPU.
    Chociaż, teraz kupować A10 to trochę bezsensu, bo lada dzień mają być
    Kaveri.

    --

    signature

  • 20. Data: 2013-09-22 23:00:38
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-22 22:43, cumulonimbus pisze:

    > Na kazdym oprócz jednego. iGPU.
    > Chociaż, teraz kupować A10 to trochę bezsensu, bo lada dzień mają być
    > Kaveri.

    Wydajność zintegrowanej grafiki zarówno AMD jak i Intela jest
    niewystarczająca do żadnej ze współczesnych gier zaś do zastosowań
    biurowych i prostych gier obie wystarczają aż nad to. Tak że przewaga
    AMD w tym segmencie jest jałowa bo nie do wykorzystania.

    miab