  • Data: 2010-12-30 19:43:24
    Temat: Re: Wybór netbooka
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.12.2010 16:11, Radosław Sokół pisze:
    > Netbooki zostały stworzone do korzystania z sieci.

    Też. Aczkolwiek niestety tu jest problem z tym, że 1024 już niektórym
    łebskim majstrom to mało :(

    >Jeżeli
    > chcesz udowodnić swój pogląd, pokaż mi jakiekolwiek materia-
    > ły informacyjne producenta informujące o tym, że ich kompu-
    > ter klasy netbook jest stworzony do prowadzenia prezentacji.

    No i? To oznacza, że nie może? Skoro w XP może, skoro w Ubuntu może, to
    czemu MS zablokował tę możliwość w Sevenie? Bo producent nie napisał w
    instrukcji, że do tego służy, to nie pozwólmy na to userowi? A jak nie
    napisali, że służy do oglądania filmu, to w Windows Oktawa czy jak mu
    tam będzie, będzie blokował odtwarzanie filmów?

    > To oznacza tylko tyle, że w sali brakuje komputera wydzielo-
    > nego dla osoby prowadzącej zajęcia.

    Po pierwsze primo: Owszem, niewiele jest miejsc (zwłaszcza w Polsce)
    gdzie takie coś jest.

    Po drugie primo: Wydzielony komputer by mi na grzyba się nadał. Na swoim
    laptopie mam wszystko co trzeba, to moje kompletne stanowisko pracy.
    Nawet przy założeniu, że poruszam się po znanych sprzętach, musiałbym
    sobie i tak jakoś mobilność realizować jakimiś pendrajwami i
    synchronizacjami... A po co? Wolę sobie nosić w ręce wygodnego netbooka.
    Wiem, że mam to co chcę i wiem, że nie zaskoczy mnie nic, bo mam do bólu
    wyćwiczone co jak i dlaczego działa/nie działa.

    > Swoją drogą ja w czasie zajęć nie mogę się "bawić" niczym
    > innym, bo trzeba non-stop nadzorować studentów, czasem od-
    > powiadać na pytania i tak dalej. Nawet nie ma czasu siąść
    > na dłużej :) Może masz bardzo grzecznych uczniów...

    E tam, ze studentami to jeszcze prościej przecież masz. Nie mów, że się
    tak zmieniło od czasów lat 90, jak ja studiowałem, bo wtedy to
    prowadzący nierzadko rzucił zadania a sam poszedł na
    piwo/panienki/pornosa/papierosa/cokolwiek i wracał na koniec laborki
    ocenić efekty pracy.

    Ja nie mówię, że nie trzeba nadzorować czy pomagać, ale nie zajmuje to
    100% czasu. I jak właśnie wyświetlę coś na rzutnik, a oni to wykonują,
    to ja mogę choćby obecność sobie sprawdzić, albo notatki zrobić w
    zakresie tematów, ocen pracy etc. Więc to nawet nie, że się usenetem
    pobawię (choć jak są takie zajęcia, że mam wypracowane już gotowe
    zestawy zadań, to czemu i nie, najgorzej że w mojej branży jest Totalny
    Brak jakichkolwiek zbiorów zadań :( ), ale że po prostu ekran skierowany
    do ucznia/słuchacza/studenta to jedna część pracy, a ja drugą wykonuję
    na drugim ekranie.

    Choćby tak, jak pisałem -- słuchacze oglądają 5 minutowy film będący
    ilustracją do omawianego tematu, a ja już kolejne filmy sobie
    przygotowuję albo prezentacje odpowiednie dalsze odpalam.

    Daleko nie masz, to jak chcesz, to zapraszam do mnie na zajęcia i
    zobaczysz jak prowadzę.

    > A wystarczyło dokupić aktualizację do Home... :)

    Po pierwsze taniej kupić to co się chce, wtedy jeszcze z XP były
    dostawalne.
    Po drugie: A taki Home pójdzie na atomie w miarę porównywalnie z XP?
    Po trzecie: Nie wiedziałem, że jest taka możliwość, wydawało mi się, że
    pozostaje HE Box.
    Po czwarte: bez napędu byłoby ciężko instalować.
    Po piąte: czy nie byłoby wtedy jaj ze sterownikami?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)