  • 31. Data: 2011-10-19 13:17:13
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    Robie to od lat z maniakalnym uporem
    > i tłumaczę, że należy zdawać sobie sprawę, że gdzieś leży granica między
    > rozwiązaniem najtańszym rozsądnym a bublem. I niestety w przypadku
    > monitrów nie leży ona w miejscu 1 tys zł.

    Wszystko pięknie tylko nie w tym wątku. Tu szukamy innej granicy i
    położonej w innym przedziale cenowym niż Pana target.
    Cały czas zakładam że wątkotwórca cokolwiek widzi, potrafi dostrzec
    "oczojebność" wybrał sobie już rozdzielczość i wielkość matrycy i będzie
    umiał cokolwiek wyregulować nowy nabytek.
    Konstruktywnie (szkoda czasu na wymądrzania):
    Który z wymienionych tu monitorów do 1000 zł???
    "Zastosowanie: Internet, filmy, gry"

  • 32. Data: 2011-10-19 16:29:55
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    Ale ja rower już mam, wiosełka zresztą też:)

    > Nie zamierzam wątkotwórcy namawiać na monitory za wiele tys zł, bo ani
    > może tyle nie chce (lub nie może) wydać, ani nie ma sensu do jego
    > zastosowań oraz w ogólności profil tej grupy w zdecydowanej większości
    > nie wymaga zawodowych monitorów.

    A konkretnie jakiś model może?

    Powtórzę, bo może nie wszyscy pamiętają: muszę kupić monitor do pracy.
    Obecnie mam w domu 22 samsunga, z którego jestem generalnie zadowolony i za
    którego dałem 3 lata temu coś ok 800 zł i który świetnie sprawdziłby się w
    tej roli (bo w pracy służy mi do tego samego co w domu). Ponieważ jednak od
    tamtego czasu (za poprzedniego acera 17 cali dałem 2200 i to on właśnie
    nawalił w pracy;) dokonał się jednak pewien postęp (np led), a i jest też
    okazja aby przy okazji powiększyć sobie nieco powierzchnię do pracy, zabawy
    i rozrywki - zamiast kupować coś bardziej budżetowego do pracy,
    postanowiłem, że nabędę 24' do domu. Wykoncypowałem, że ten sposób,
    żonglując monitorami (dom -praca), będę powoli, bez znaczniejszych nakładów
    odnawiał swoją bazę.
    Pytanie jest takie: jakiej firmy monitor warto kupić obecnie za ok 1000 zł.
    Trzy lata temu na topie był samsung a o iliamie krążyło dużo niepochlebnych
    opinii. Wiadomo jednak, że w tej dziedzinie są ciągłe ruchy i to co było
    dobre kilkanaście miesięcy temu, wcale nie musi być dobre teraz.
    Więc proszę nie przekonywać mnie, że zamiast opla, toyoty czy vw powinienem
    sobie kupić 8v bentleya - z pomocą argumentów (całkiem przecież
    prawdziwych), że będzie znacznie wygodniejszy (więc zdrowszy), bardziej
    funkcjonalny, zdecydowanie trwalszy (więc na dłuższą metę bardziej
    ekonomiczny) i oczywiście estetyczniejszy, tylko zapodać konkretny model,
    za co będę bardzo ale to bardzo wdzięczny.

    Pozdr.

    --
    LP

  • 33. Data: 2011-10-19 16:47:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 18:29, LP pisze:
    > A konkretnie jakiś model może? (...)
    > dokonał się jednak pewien postęp (np led)

    LED w postaci takiej, jak w tanich monitorach absolutnie nie jest
    postępem. Jest cofaniem się w jakości obrazu. LED może być ogromną
    zaleta, ale monitory z takim podświetleniem zrobionym jak należy,
    kosztują kosmiczne pieniądze. Implementacja w sprzęcie konsumenckim jest
    tragiczna.

    Konkretnego modelu 24" za 1 tys zł nie polecę, bo zwyczajnie nie ma do
    kupienia niczego poza skrajnym dziadostwem. I co może się wydawać
    dziwne, współczesne super-hiped-hade-trzyde-led są najczęściej dużo
    gorsze niż LCD tej samej półki cenowej sprzet 3 lat. Są znacznie
    bardziej efektowne, przez co przeciętny Kowalski stoi przed takim z
    rozdziawioną japą, ale nie ma to nic wspólnego z jakością. Jeśli
    dopuszcza Pan mniejsze monitory to już w okolicach 1,5 tys zł da się
    kupić naprawdę sensowne, np 22" NEC P221W, 23" EIZO FS2331. To jest
    poziom startowy od którego zaczynają się monitory a nie produkty
    moniotoropodobne.

    Najlepsze co można kupić za około 1 tys zł to biurowe monitory
    dedykowane dla korporacji. Królują w tej niszy DELL i HP. W zasadzie
    dowolne modele, bo te firmy nic innego nie robią. I nie są to wcale złe
    monitory, tylko zupełnie nie nadają się do pracy domowej. Chodzi o
    warunki oświetleniowe, ich punkty czerni i zakresy regulacji jaskrawości.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 34. Data: 2011-10-19 16:53:51
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01" <

> [...]
    > zupełnie nie nadają się do pracy domowej. Chodzi o warunki oświetleniowe,
    > ich punkty czerni i zakresy regulacji jaskrawości.

    Czyli zostanę przy tym dellu (U2412M) wspomnianym na początku. Dziękuję
    bardzo.

    --
    LP

  • 35. Data: 2011-10-19 16:55:08
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 18:47, Tom01 pisze:

    PS. Samsung nigdy nie był na "topie". To gigant elektronicznego rynku
    masowego. W monitorach na "topie" były i są zupełnie inne firmy. Sprzet
    Samsunga nawet nie przypomina prawdziwego monitora. Jest to oczywiście
    działanie całkowicie celowe. Masówki robi się 100x więcej niż sprzetu
    lepszych klas i jest to towar dużo mniej problematyczny. Pewnym
    odstępstwem w ofercie Samsunga jest seria X, która jest ni pies ni
    wydra. Za kiepska dla zawodowców a za droga dla amatorów. Samsung bez
    wiekszych sukcesów próbuje je od pewnego czasu sprzedawać pod marką
    LaCie kojarzoną z wyższą półką.

  • 36. Data: 2011-10-19 17:30:39
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > W zasadzie z każdych wymagających przyzwoitej jakości reprodukcji. Diody w
    > tanim wykonaniu mają kiepskie widmo a i temperatura barwowa zazwyczaj
    > zbacza mocno w niebieski. Tego typu defekty to odpowiedź na oczekiwania
    > przeciętnych Kowalskich, którzy lubią chłodną kolorystykę i jaskrawą
    > (niebieskawą) biel.

    I pracuje w swietle sztucznym jarzeniowym. Ale marne widmo akurat nie jest
    najgorszą stroną LED-owych konstrukcji. Często LED-y umieszcza się z boku,
    świato rozprowadza dyfuzorami w efekcie ekran jest nierówno podświetlony. A
    temperaturę można próbować wyregulować.

  • 37. Data: 2011-10-19 17:53:21
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:

> [...]
    > z boku, świato rozprowadza dyfuzorami w efekcie ekran jest nierówno
    > podświetlony. A temperaturę można próbować wyregulować.

    Wlasciwie to ponizej 4k nie widzialem rowno podswietlonych LCD
    niezaleznie od stosowanej technologii. Nawet "wypas" nec za 3k byl taki,
    ze widzialem nierownosci. I wcale nie jestem jakims zbovczonym
    grafikiem. Po prostu widzialem, ale pewnie by mi to nie przeszkadzało.

    Faktem jest, ze LED-Edge to jakas pokraka ;]

    Bełkot marketingowy, zeby ludzie kupowali LEDowe (TV, monitory,
    cokolwiek). A ludzie jak lemingi lykaja Edge ;) Bo "nowosc" "lepszosc"
    "zajebistszosc".

    Osobiscie uzywam EIZO, bo mnie bylo stac, zeby nie widziec nierownosci
    podswietlenia. Ale uzywam tez zwyklych TN-ek, i nie odrzuca mnie od
    nich, oczy nie lzawia, kolory nie sa "przeklamane tak, ze nie mozna na
    to patrzyc" - po prostu wiem, ze siedze przy gorszym monitorze i on daje
    z siebie wszystko, co moze :)

  • 38. Data: 2011-10-19 18:01:38
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik LP napisał:

    > Czyli zostanę przy tym dellu (U2412M) wspomnianym na początku. Dziękuję
    > bardzo.

    Mysle, ze bedzie bardzo OK :) Duzo dobrego bylo o U2420 (??) tym za ok.
    2tys. Wiec moze tutaj nie popsuli go az tak bardzo :) Ten za 2tys byl
    porownywany do odpowiednikow za 4tys. Wiec ten co wybrales pewnie ma
    odpowiedniki innych firm w klasie 2tys :)

    Ogólnie to idz do sklepu gdzie go maja i obejrzyj sobie obraz. Tego co
    wybrales i moze jakiegos jedego tanszego i drozszego. Ja tak robie i
    czesto kupuje "od reki" anwet jak przeplacam 100 czy 200 zlotych jakbym
    zamowil w sklepie w necie. Dlaczego? Bo jak jz poogladam i mi sie
    spodoba, to nie chce mi sie czekac, szukac, zamawiac. Potem sie okaze,
    ze w necie maja do 14 dni, albo ze maja "prawie ten sam model" roznioacy
    sie jedna literka i jak przyjedzie, to nie bedzie to co sie ogladalo na
    zywo.

  • 39. Data: 2011-10-19 18:20:52
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 19:30, MC pisze:
    > Często LED-y umieszcza się z boku

    Bo chodzi o to żeby jak najcieńszy był. Nieważne jakim kosztem.
    Widziałem ostatnio jakiś nowy przebój Samsung 27". Obraz to najgorszy
    koszmar jaki sobie można wyobrazić. To to "coś" kosztowało ponad 2,5 tys
    zł, choć nie warte było 500 zł! Zastanawiam się jak bardzo trzeba być
    ślepym żeby to widzieć i kupić. No, ale jest cienki jak żyletka i ludzie
    to biorą.

  • 40. Data: 2011-10-19 18:25:10
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 20:01, Mateusz pisze:
    > Mysle, ze bedzie bardzo OK :) Duzo dobrego bylo o U2420 (??) tym za ok.
    > 2tys.

    Konkretnie chodzi pewnie o U2410. Wyżerał oczy żywcem. Nie wiem czy to
    takie dobre.

    > Wiec moze tutaj nie popsuli go az tak bardzo :)

    U2412 to zupełnie inny monitor.

    > Ten za 2tys byl porownywany do odpowiednikow za 4tys.

    Kto Panu takich głupot naopowiadał? :)