  • 41. Data: 2011-10-19 18:28:47
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    dobra,
    Czy monitor EIZO 23 EV2333WH-BK ECO FlexStand warty jest swojej ceny?

  • 42. Data: 2011-10-19 18:37:45
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 20:28, Andrzej pisze:
    > Czy monitor EIZO 23 EV2333WH-BK ECO FlexStand warty jest swojej ceny?

    Zalezy do czego. To sprzęt korporacyjny, do komfortowego użytku biurowego.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 43. Data: 2011-10-19 18:42:31
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"
    >W dniu 19.10.2011 18:47, Tom01 pisze:
    >
    > PS. Samsung nigdy nie był na "topie".

    Oj, czytaj Pan ze zrozumieniem!
    Chodziło mi o top w modelach do 1000 zł;)

    --
    LP

  • 44. Data: 2011-10-19 18:45:38
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > Konkretnie chodzi pewnie o U2410. Wyżerał oczy żywcem. Nie wiem czy to
    > takie dobre.

    No tak, jakby wpierw porażał prądem, to byłoby bardziej humanitarnie...

    --
    LP

  • 45. Data: 2011-10-19 18:51:14
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 20:42, LP pisze:
    > Oj, czytaj Pan ze zrozumieniem!
    > Chodziło mi o top w modelach do 1000 zł;)

    Zapewniam że zrozumiałem. W tej kategorii też.

  • 46. Data: 2011-10-19 18:52:55
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 20:45, LP pisze:
    > No tak, jakby wpierw porażał prądem, to byłoby bardziej humanitarnie...

    Na szczeście przejście na diody w DELL-ach wyszło na dobre bo zyskały
    lepszą regulację jaskrawości.

  • 47. Data: 2011-10-19 19:25:35
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:

    > Zapewniam że zrozumiałem. W tej kategorii też.

    Jakieś 2 lata temu można było kupić monitor AOC 24" na matrycy PVA.
    Używaliśmy 2 takie sztuki przy profesjonalnej obróbce grafiki. Obok
    stały Sony i Lacie CRT. Wszyscy byli zdziwieni że za 1800 zł monitor
    można w miarę skalibrować i nie świeci gorzej niż te CRT.
    Wszystko powyżej to dla mnie "złote kable audiofila"
    Niewielu ludzi zauważy różnicę a z tej grupy tylko części będzie to
    przeszkadzało.
    Niestety muszę Pana twierdzenia prostować i sprowadzać na ziemię. Ludzie
    czytają, łykają jak lemingi i żyją w nieświadomości :-)
    Mój obecny pracodawca w pierwszych słowach powiedział że kupi mi Eizo za
    3000 zł. Ta opinia wlecze się ciągle w środowisku grafików podobnie jak
    kiedyś o Macach. Lepiej niech kupi szybsze dyski i drugi monitor na
    paletki ale przecież to nie wypada gu... kupować.

  • 48. Data: 2011-10-19 19:41:32
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > Na szczeście przejście na diody w DELL-ach wyszło na dobre bo zyskały
    > lepszą regulację jaskrawości.

    Ech, trzeba was Panowie ciągnąć za język... Nie można było tak od początku
    mówic?

    --
    LP

  • 49. Data: 2011-10-19 19:57:26
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 21:25, z pisze:
> [...]
    > Mój obecny pracodawca w pierwszych słowach powiedział że kupi mi Eizo za
    > 3000 zł. Ta opinia wlecze się ciągle w środowisku grafików podobnie jak

    Są ludzie, którzy twierdzą, że i na laptopie widać wszystko jak trzeba.
    Fakt, że ktoś może nie widzieć różnicy pomiędzy monitorem amatorskim a
    profesjonalnym nie oznacza że jej nie ma. Kwestia potrzeb to zupełnie
    inna para kaloszy i o tym na koniec. Pańska wypowiedź jest nie tyle
    "sprowadzaniem na ziemię" co projekcją subiektywnych poglądów. Jeśli
    wynikają one z doświadczeń z monitorami typu AOC i podobnymi, to nikt
    kto ma o tym jakieś pojęcie, nie będzie ich brać poważnie.

    Oczywiście, jest zupełnie realne poprawne przygotowanie materiału na
    monitorach klasy zabawkowej. Wszak narzędzie nie determinuje osiąganego
    efektu. Kluczem jest doświadczenie grafika. Znam masę zawodowców różnych
    branż, pracujących na nieadekwatnym sprzęcie. I pracują, a ich prace są
    chwalone. Dobre narzędzie może jednak ten efekt pomóc osiągnąć szybciej,
    łatwiej i mniejszym nakładem siwych włosów. W każdej dziedzinie jednak
    jakość w funkcji ceny jest krzywą logarytmiczną. Największe różnice są
    między monitorami poniżej 2 i powyżej 4 tys zł. Widzi to bez trudu każdy
    laik a fachowcy zaczynają cmokać z uznaniem. Później dopłaca się coraz
    większe sumy za coraz mniejszy przyrost jakości reprodukcji.
    Przykładowo, żeby zredukować ilość rozróżnialnych odcieni z 5 do 2-3
    począwszy od czerni, cenę monitora trzeba praktycznie podwoić.

    Pytanie jakie może się pojawić, szczególnie na tej grupie: Po co to
    komu? Po co rozróżniać pojedyńcze odcienie? Jeśli ktoś sobie takie
    pytania zadaje to znaczy że monitor który to potrafi nie jest mu
    zupełnie potrzebny. ;)

    PS. EIZO za 3000 zł to dobry monitor amatorski.

  • 50. Data: 2011-10-19 19:58:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 21:41, LP pisze:
    > Ech, trzeba was Panowie ciągnąć za język... Nie można było tak od
    > początku mówic?

    A czy wtedy dowiedziałby się Pan paru dodatkowych rzeczy o monitorach?